Nytt försök...

Jag hade tänkt ta en vilodag innan jag började jobba igen, men tänkte sen att det var bäst att passa på när förhållandena är så pass bra som dom är just nu. Inte allt för tjock is och nästan ingen snö på den. Man vet ju aldrig,nästa ledighet så kanske det ligger flera decimeter snö på isen. Den här gången provade vi Ösjön för första gången i år. Fyra gäddor i varierande storlek blev det...

Jag känner mig  helt slut i axlar och armar efter gårdagen, men det
kanske inte beror på att jag baxade upp den här gäddan utan på det
som syns i bakgrunden :D





Fawaz in action!







Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hallå!

Satt å letade angeltävlingar i Borlänge/Falun trakten när jag hittade din blogg, du verkar ju kunna ha koll om det finns några sådana, anledningen att jag letar är att lillebror bor i Borlänge och det skulle vara skoj att sammanstråla på nån angeltillställning i trakten.

Numer Ismetar jag mest i Söderhamnstrakten där jag bor.

Intressant blogg! Addar dig på min länklista i min Blogg. [email protected]



Maila mig gärna

Mvh/ Fredrik

2012-02-08 @ 19:12:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Micke.S

Vad jag vet så brukar det vara en på Vikasjön och en på Sellnässjön,men jag tror dom slaktar gäddorna så det är inget jag rekomederar...Det bord ju gå att hålla tävling ändå,det räcker ju att mäta dom och sedan släppa tillbaks dom.

2012-02-09 @ 12:04:40
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Tackar! Ska kolla upp det. Jo det är ju oftast så på angeltävlingar av någon outgrundlig anledning!??

Borde ju kunna fungera som vilken trollingtävling som helst där man ju mäter och ev, fotar fisken innan återutsättningen. Angelkroken fungerar ju ganska bra dessutom då den sällan krokar djupt, enligt min uppfattning iaf.

2012-02-10 @ 22:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0