Dubbelhugg, trodde vi...

Igår blev det en heldag till på isen, denna gång på Vikasjön. Det var jag och Fawaz även denna gång,men vid middagstid så anslöt även Martin. Jag och Fawas kom väl ut vid halv tiotiden och vi fick nog upp sex snipor innan vi borrat ut alla spön. Därefter blev det tvärdött i några timmar ,så när Martin kom så beslöt vi oss för att testa på en annan plats. Ganska snabbt så fällde det på ett av Martins spön, och det verkade vara en fin bit,bara några sekunder efter så fällde det på ett av Martins andra  spön ca 30 meter därifrån, så Fawaz fick ta hand om det, samtidigt som jag assisterade Martin,även detta verkade vara en fin bit. Själv sprang jag och hämtade avkrokningsmatta,våg och annat som vi glömt ivår iver(ett par vändor blev det).Efter ca 15-20 minuter  och många rusningar kunde Martin lyfta upp en fin gädda på 98 cm och 4,7 kg (har jag för mig att det var).Inte i närheten av den storlek som vi hade trott, men det visade sig ha sin förklaring, för i linan till Martins gädda satt även en annan lina intrasslad, och den gick till spöt som Fawaz stod och blåhöll,inte så lite snopna var vi, och det tog en stund innan poletten trillade ner och vi insåg vad som hade hänt,men ett gott skratt blev det när vi fattade.
Vi körde på en stund även efter att det mörknat, och sista gäddan kom faktiskt när det blivit helt mörkt.
Tack Martin och Fawaz för en trevlig dag på isen och en oförglömligt fiskehistoria :D

Heldag på Ösjön...

Igår var det dags igen, det var jag, Fawaz samt hans son som vid halv åtta tiden begav oss ut på Ösjön för att ismeta. Redan innan vi fått ut alla spön så högg det på ett av dom första spöna vi satt ut. Dom första gäddorna vi fick låg nog på strax över kilot, men fram mot eftermiddagen blev det lite bättre storlek på dom.
Dom fyra största låg mellan 89 och 100 cm. Senare på eftermiddagen lyckades vi också lura upp en abbore på 660g. Oturligt nog för Fawaz(men inte för mig )så  hann jag först på dom flesta fällningarna,för Fawaz hade inga broddar, men det hade jag. Men å andra sidan blev det ju fler kort till bloggen , eftersom han hade kamera men inte jag. (Tack för bilderna Fawaz)

Här kommer några av bilderna...

Nassar in action

En av gäddorna som Fawaz hann först på...

Tack Fawas o Nassar för en trevlig dag på isen !

Friveckan som gick..

Då är man tillbaka på jobbet igen sedan ett par dagar tillbaks, jag han dock med ett par ismetespass tillsammans med Fawaz. Tisdagen tillbringade vi på älven, det nappade inte nåt vidare men fyra gäddor lyckades vi i alla fall lura upp...

På torsdagen gjorde vi ett försök på Vikasjön. Där nappade det bättre,men det var många som bara var på och petade, eller om det var snipor ,det kommer vi aldrig att få veta. Sex stycken blev det hur som helst innan dagen var slut.

Det finns nog en och annan skaplig madamme också, med tanke på bettet på bilden under .

Förhoppningsvis blir det nya försök nästa ledighet, och tack för bilderna Fawaz.