Heldag på Ösjön...

Igår var det dags igen, det var jag, Fawaz samt hans son som vid halv åtta tiden begav oss ut på Ösjön för att ismeta. Redan innan vi fått ut alla spön så högg det på ett av dom första spöna vi satt ut. Dom första gäddorna vi fick låg nog på strax över kilot, men fram mot eftermiddagen blev det lite bättre storlek på dom.
Dom fyra största låg mellan 89 och 100 cm. Senare på eftermiddagen lyckades vi också lura upp en abbore på 660g. Oturligt nog för Fawaz(men inte för mig )så  hann jag först på dom flesta fällningarna,för Fawaz hade inga broddar, men det hade jag. Men å andra sidan blev det ju fler kort till bloggen , eftersom han hade kamera men inte jag. (Tack för bilderna Fawaz)

Här kommer några av bilderna...


Nassar in action






En av gäddorna som Fawaz hann först på...













































Tack Fawas o Nassar för en trevlig dag på isen !









Kommentarer
Postat av: Daniel

Fina fiskar!

Gör du några jerkar då?

2012-02-29 @ 09:55:23
URL: http://hindrikes.se
Postat av: Micke.S

Tjenare Daniel! Det har inte blivit några jerkar under vintern.Jag har ingen värme i "snickarboa".

Men nu står det ju inte på förräns våren är här och då kanske det blir ett ryck.Själv då, hur går det med fisket?

2012-02-29 @ 18:35:55
Postat av: Daniel

Har inte blivit nått vinterfiske, har varit ut en gång i tunaån, men då drog jag bort fluglinan efter 5 kast. Men var nog inge fisk där heller.

2012-04-04 @ 08:08:45
Postat av: Micke

Fina gäddor! :) Nu börjar det väl dra ihop sig för lite fiske på öppet vatten? Eller ligger isarna kvar än?

2012-04-16 @ 19:50:40
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Hej Micke!

Nej då dom försvunnit sen en tid tillbaka. Har varit ner till älven och provat men det är nog för tidigt än,i allafall utan båt.

2012-04-19 @ 14:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0