Ismetestur på Älven...

Idag blev det en tur på älven mellan Bullerforsen och Domnarvsforsen. Ganska slitsamt att dra pulkan för det var sandat bitvis av vägen ner men det gick även om svetten stundvis rann. Två gäddor blev det, var av den ena var sargad, och om det var en annan gädda som var skyldig till detta  så hade jag nog föredragit att ta den madammen istället.

Vad säger ni, ser det inte ut som ett gäddbett? Synd nog så la jag inte dit nånting att jämföra med men gäddan på bilden är på ca kilot och bettet skulle jag gissa på ca20cm.




Kommentarer
Postat av: Martin

Den var väl något större. Den kan vi jaga framöver.



Martin

2011-03-01 @ 23:15:09
Postat av: Micke.S

Ja,förhoppningsvis på jerk:D

2011-03-01 @ 23:28:37
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Herr D

hmm, di där märkena känner man igen....

Har sett dom på både Gädda, HavsÖring och Regnbåge.

2011-03-03 @ 12:58:38
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Erik.F

Tjena micke!

Den har nog blivit biten av en skaplig krokodil tror jag.I skrivande stund sitter jag i husvagnen och tänkte prova lite ismete senare om bara det kunde sluta regna:(. Vi hörs! / Erik



2011-03-04 @ 10:58:16
Postat av: Micke.S

Herr D: Jo man brukar ju se dom ibland..synd att det inte är madammerna med sådana bett man får, som vanligt får man nöja sig med betesfisk....



Erik: Själv började jag jobba idag, tänkte ringa dig igår och höra om du ville med på ett pass, men sen behövde Mia bilen så jag ställde in.

Hur har du det nästa helg? Själv börjar jag få gösabstinens. Hör av dig o tala om hur det gick och ifall du är sugen att hänga på nästa helg ifall det blir nåt.

2011-03-04 @ 18:04:59
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena Micke!

Jodå det blev fint väder på Fredag eftermiddag så vid ca två satte jag utt mina tre spön med början ungefär 30 m utanför båtbryggan(våran). Jag hade 5 avdragningar och inge aktivitet, pimplade en bit bort när det nappade för sjätte gången, 1 min efter senaste avdragningen så jag var matt i benen och tänkte att det är väl lika igen men jag sprang omän inte lika fort:) och det var full fart, 3 min senare tittade en fin abborre upp ur hålet, den vägde 9 hg, min första borre och största på ismete(angling. I solnedgången hade jag 2 avdrag till och så fick jag en snipa mellan badbryggan och båtbryggan på ett angeldon sen tog jag upp.

Vi får se när det gäller nästa helg, barnen har varit sjuka men borde väl vara krya tills dess men vi får höras närmare och se hur det blir. Ha det bra/ Erik



2011-03-07 @ 20:15:26
Postat av: Micke.S

Grattis!Inte dåligt, kul att det går att få så pass fina borrar där,det blir intressant framöver.Jag hör av mig på telefon under veckan så kanske vi kan bestämma nåt.Pratade med Martin idag och för han så verkade det passa på söndag.

/Micke

2011-03-07 @ 22:13:09
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0