Hänt på fiskefronten...

Det har hänt en hel del på fiskefronten den senaste tiden, har  bott ute på campingen några dagar och fiskade då mest med Bernie. Fisket har väl gått sisådär för min del, har fått en hel del gädda men ingen över tre kilo. Bernie däremot lyckades lura denna på en vectra vertikal tacklad med löja på jerkspöt(som tur var).

Gädda   111cm  ca 8,5kg. Nytt PB på Gädda för Bernie, stort Grattis!!!





Abborrarna däremot har lyst med sin frånvaro, har inte tagit en enda än , men jag har väl inte letat så mycket än heller. Sista kvällen jag var ute så såg jag abborrarna jaga men då var det dags att åka hem eftersom jag skulle till Amungen nästa dag.

Det var Martin jag och Bengan som skulle göra ett nytt försök. Det nappade inte alls lika bra som förra gången vi var där men efter ett tag så lyckades Bengan lura upp en gös. Vi fiskade vidare utan att det hände så mycket men rätt som det var så högg det på mitt spö och upp kom denna...

Årsbästa för min del,  3040g



Provade sedan lite till innan vi avbröt för tältuppsättning och korvgrillning. Bengan avvek för han skulle upp och jobba tidigt på måndag morgon.

Efter att vi fått lite mat i oss så fortsatte vi fiska men det var trögt men senare framåt kvällen så fick vi varsin liten gös.



Det skulle sedan dröja ända fram på nattkröken innan det började hända något, men vid ett tiden så fick Martin på denna...

Nytt PB för Martin 3700g om jag inte minns fel, stort Grattis Martin!!!



Vi gav upp vid 3 snåret och då var det skönt att krypa ner i sovsäcken kan jag lova.
Vaknade vid ca 08.30 av att det kom en bil, och ur klev förra årets vinnare av Rekord fisken Benny Hellström.
Det var en mycket sympatisk herre som berättade bla om gösen han fick och resan han vann och att det var första gången han reste utanför Sverige ,samt en hel del övrigt allmänt fiskesnack.En riktigt go "Gubbe" och värdig vinnare.
Fiskejournalen har lagt ut en film om resan och första delen kan ni se här.
http://www.youtube.com/fiskejournalen#p/u/1/V7mvu9_dqcM


Vi fiskade vidare tills fram på eftermiddagen och hade några hugg men ingen som ville med upp så vi gav upp och åkte hem.
blir nog hemma nån dag nu, men sen så blir det nog campingen igen för att kolla om abborrarna vaknat till liv.

I år har jag ingen dator när jag är därute så därför kan det  bli lite dåligt med uppdateringarna av bloggen.

Kommentarer
Postat av: Martin

Tusen tack Micke. Det var en trevlig tur men lite kort, får bli en lite längre tur framöver.

2011-07-12 @ 22:07:29
Postat av: felix

Vilken teknik använder du oftast när det är gösfiske i farten? Och vilken teknik ger bäst resultat?

2011-07-13 @ 02:40:56
Postat av: Micke.S

Martin: Tack själv. Ja några dagar till hade inte varit helt fel.Vi får väl se om vi kan få till en lite längre tur framöver.



Felix: Vertikaljigg om det är det du menar,små korta lyft ,inte för ofta. Jag är väl nybörjare på detta,men har man tur så lyckas man lura upp nån ibland:D

2011-07-13 @ 10:42:09
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Grattis till nya pb:t.

Skickade Bernie in gäddan till 100-klubben?

Ha det..

2011-07-14 @ 17:04:58
Postat av: Micke.S

Pierre: Ja det tror jag nog,han sa då att han skulle göra det i alla fall.

2011-07-18 @ 14:15:11
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0