Inte riktigt som jag hade tänkt...

Hade egentligen tänkt göra något helt annat men det var så fint väder så jag kunde inte låta bli att ta jerkspöt och gå ner till älven för att prova lyckan med dom nya jerkarna. Fiskade mig neröver ända till gammelgården utan att vare sig se eller känna något. Hade ingen riktig lust att gå hem så jag bestämde mig för att gå över bron och fiska av den sidan också. Kom ända upp till hällarna utan att känna ett liv. Tänkte för mig själv att här är det för strömt för att fiska med jerk men gjorde ett kast ändå, när jerken närmade sig land så såg jag att det var nånting som följde efter.Slängde snabbt ut igen några meter bara,och nu var den där igen.Den här gången såg jag att det var en öring. Provade att byta till en mindre jerk, men det hände inget. Då kom jag på att jag kanske hade några pluggar i ryggsäcken så jag satte på en gulorange sak och det högg på första kastet. Ingen jätte men jag klarade i allafall namnet:)



å sen kom en till....




och en till.... men där slutade jag ta kort. Totalt tre öringar och fyra tappade...Dom är väl i lektagen och ska hävda revir. Hur som helst så var det ju kul att se att det finns en och annan öring kvar ifall man vill damma av flugspöt frammåt vårkanten. Bör väl tillägga att samtliga fick simma tillbaks och växa till sig.

Kommentarer
Postat av: Herr D

Sidu!

Det var mer prickar än jag fick regnstänk på mig :-)

En annan fråga, Har du någon aning om vart Fiskefeber tagit vägen?

2010-10-25 @ 20:46:33
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Herr D: Ja nog kan det tänkas, har gått och funderat hela eftermiddagen på om öringarna var inplanterade.Har aldrig hört att öringen lyckats leka härnere,men jag har heller aldrig fått så små förut och fenorna var felfria.



Jari har lagt ner fiskefeber men misströsta inte,han har startat en ny: http://finafisken.webblogg.se/

2010-10-25 @ 22:39:52
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är väl nu du ska dit med flugspöet, sätt på en stor färgglad streamer.

2010-10-26 @ 20:28:00
Postat av: Micke.S

Ja egentligen så är det väl det,men jag tror jag spar tills i vår.har dåligt med flugor just nu och bindgrejorna på vinden:(

2010-10-27 @ 16:52:26
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Ronny

du verkar ha blivit riktigt haj på färgsprutan,har du tränat på tågvagnarna på jobbet.

2010-11-02 @ 13:07:36
Postat av: Martin

Tjena Micke.

Jag undrar om du kan laga några kjelle jerks, hittar inte din mail eller telenr. Kanske en fisketur snart jerk eller VJ.

/ Martin

2010-11-02 @ 23:22:04
Postat av: Micke.S

Ronny: Börjar fatta lite vad det handlar om nu men det blir fortfarande en massa missar=ommålning men man lär sig.Hur som helst så är det kul att hålla på fast det verkar vara som med fisket,har börjat snegla på nya sprutor:D



Martin: Kanske,beror väl lite på vad det är för fel,jag hör av mej lite senare,ska hem till morsan o farsan en sväng strax.

2010-11-03 @ 13:31:41
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0