Kyligt men inte outhärdligt...

Det  var lite kyligt, ett par minus när jag vaknade i morse. Jag och Bengan hade bestämt oss för att prova Amungen igen. Om det fortsätter så här så står de inte på innnan vi får ta isborren med oss,isen låg redan på sina ställen intill land även om den inte var mer än någon millimeter tjock. Det tog nog någon timme innan första nappet och en stund till innan jag fick första gösen, men det var inte rätt storlek på den så den fick gå tillbaks.
Där efter kom det något litet pill lite då och då men det var svårt att avgöra om det var fisk eller något skräp på botten. Flyttade på oss några hundra meter och då kom det upp en abborre på ett par hekto men den fick gå tillbaks den också. På detta stället nappade det lite oftare,till och med så vi kände fisk samtididigt ett par gånger men dom ville inte hugga fast riktigt men rätt som det var så nöp det i ordentligt,alldeles efter att Bengan backat lite med båten. Antagligen fick det jiggen att dala ner på ett förföriskt vis för den här gången tvekade den inte det minsta utan nöp i ordentligt.

3480g, längden glömde jag mäta.



Imorgon blir det nog lite uppröjning ute i snickarboa och sen ska det målas jerkar, Hade tänkt mig lite hallowen stuk på dom, hittade ett häfigt spindelnät som jag tänker exprimentera lite med. På måndag är det dags att börja knega igen Jippie!!!!   (försökte med lite possitivt tänkande, ska vara bra mot det mesta har jag hört).

Kommentarer
Postat av: Martin

Grattis, var sjösätter man båten i Amungen? Det dröjer med vinterns intåg hoppas jag. För nästnästa helg skall jag ut och fiska med båt och skall det minsann inte vara någon is. Spännade tema på dina jerkar.

/Martin

2010-11-07 @ 22:51:15
Postat av: Micke.S

Martin: Tack. Svårt att beskriva med ord var man sätter i båten, jag skickar ett mejl med en karta istället. /Micke

2010-11-08 @ 19:48:55
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Grattis till den fina gösen!



Jag och farbror Ture var ute på Amungen under söndagen men gösen lyste men sin frånvaro, men jag lyckades kroka två gäddor, en på 7,5 kg och en på 2,7kg Ture fick en gädda på 3,7 kg. Än var det inte min tur att få första gösen:( Nu ligger nog isen på Amungen, den var 1 cm vid iläggningsrampen igår. Ha det bra så hörs vi av senare för kanske lite ismete// skitfiske// Erik Fransson

2010-11-09 @ 13:42:22
Postat av: Micke.S

Tjena Erik!

Det var inga dåliga gäddor, vad tog ni dom på,jigg eller? Jag har fått några gäddor på Amungen men inte i den storleken men jag har iofs varit ute efter gös hela tiden.Vi får väl se om det blir varmare men annars låter ismete kul.hör av dig:D

Skitfiske själv /Micke

2010-11-09 @ 16:33:33
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Jag fick mina på en storm jigg modell fet, Ture fick sin på en Vestins jätte. Glömde berätta att den största hade en trekrok kvar i käften efter en tidigare strid och jag hade ytterligare ett rejält hugg.Dock ingen framgång på vertikalfiske.Ska kolla isen på Truttjärn imorgon fredag och ser det lovande ut blir det angling på Lördag. Hur ser det ut för dig då?/ Erik

2010-11-11 @ 22:30:42
Postat av: Micke.S

Det ser inte så ljust ut,jobbar nattskift hela helgen,går av sista nattskiftet på månd morron kl sex,sen är jag ledig tom torsd.Mycket helger just nu.Hoppas fortfarande på en värmebölja så isen dröjer:) Hur är det själv,har du nåt ledigt framöver förutom helger?

Vi hörs /Micke

2010-11-12 @ 17:34:01
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Ronny

finns det någon gös kvar å ta upp efter din framfart i amungen,tänkte ta en tur på friveckan.

2010-11-14 @ 14:59:34
Postat av: Micke.S

Ronny:Det gör det säkert, om inte ishelvetet har lagt sig vid rampen...,men det har ju varit vearmt ett tag nu så det kanske går än.

2010-11-14 @ 16:34:45
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke!

Jodå visst det är inte omöjligt att ut nån dag i veckorna, jag måste ju anpassa studierna efter fisket:)Hur är du ledig typ nästa vecka?

Tror det blir gäddfiske i helgen, kikade på isen i fredags och det var 3-4 cm så nu är det nog ok, återkommer med resultat.

Hadet gott/Erik

Erik

2010-11-17 @ 20:57:52
Postat av: Micke.S

Erik:Jag och Ronny var till Amungen idag,inte ett napp:(:

Nästa vecka jobbar jag fram till fredag sen är jag ledig tom tisdag. Eventuellt blir det ismete på Amungen nästa helg.

Jag kan höra av mig när jag vet mer bestämt hur det blir.

Vi hörs /Micke.S

2010-11-18 @ 17:58:42
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke!

Här kommer lite kort info från min ispremiär.

10 gäddor största 1,7 kg, hade en som högg och jag drog bomm, medan jag vevade in linan högg den igen och den kändes fin men av ngn anledning ville den inte upp ovan isen:)Även far min var med och han lyckades komma för sent till hålet så både angeldon och fjäder drog iväg. Funderar på att köpa in lite ismetesspön, har du nåtips? Hörs//Erikf

2010-11-25 @ 17:17:32
Postat av: Micke.S

Tjenare Erik!

Var ni vid campingen eller? Jag har ett par wigglerspön(gröna)och ett par bruna kommer inte ihåg vilken sort. Själv köpte jag det som var billigt,tror inte det har så stor betydelse.Som rulle kör jag med mina trollingrullar och jerkrullar. Kolla på nätet ,det finns ju en en hel del,det beror ju på vad man är villig att betala. Jag har inte hållit på så mycket med ismete men det som begränsar en mest är ju helt klart att man inte orkar borra. Vi får väl lägga som förslag att dom köper in en motorborr till campingen,det skulle ju alla ha nytta av:D

Jag hade planerat lite ismete den här helgen,men det sket sig. Hela familjen är skitförkyld,fick lov att gå hem från jobbet sista nattskiftet så det lär väl inte bli nåt annat fiske än propilkki den här friveckan.Har du testat det än?

Vi hörs / Micke.S

2010-11-26 @ 11:02:55
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Jan Sjögren

Grattis Micke ! Vilken fin fisk

Har det börjat nappa på gamla dar..

2010-11-27 @ 16:09:23
Postat av: Micke.S

Janne:Tackar jo då,det händer det händer emellanåt:D

2010-11-27 @ 17:02:43
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke!

Vi var på Trutjärn i Torsång.

Jag såg ett erbjudande på vildmarksbutiken; 3 st set ismetespön och rullar för 999 kr, det var väl rätt ok lr? I helgen ska jag och svärfar ut på premiär på Tansen om det inte blir för kallt. Nu är jag rätt säker att det är is vid campingen, skulle vara kul att testa framöver. Hur ser det ut för dig nästa vecka?7 Hörs! Erik

2010-12-01 @ 16:29:49
Postat av: Micke.S

Tjena Erik! Jag jobbar fram till onsd morgon.Sen ledig tom söndag. Vi får höras vidare, har nyss haft frivecka men var sjuk hela tiden så det blev inget fiske:(

Skitfiske önskas på Tansen, hör av dig om hur det gick!

2010-12-01 @ 16:54:01
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Tjena Micke!

Här kommer en rapport från Tansen. I Lördags åkte jag och svärfar upp ca 10 efter att han varit på fest dan innan,vi provade 2 ställen men kammade noll. Åkte sen till ett tredje ställe där vi visste att de hade fått fisk på morgonen, och där hade öringarna precis trappat ned på födointaget, svärfar lyckades få upp en på isen men jag hade tre försök men ack....

På Söndagen åkte vi upp igen och provade lyckan och jag lyckades med det omöjliga; få 7 st öringar att nappa utan att landa en enda, slå det om du kan SUCK

2010-12-09 @ 19:34:45
Postat av: Micke.S

Erik: Aj då, men så kan det gå ibland. Hur ser det ut i helgen för dig? Jag funderar lite smått på att

försöka komma ut nån dag ifall jag får tid.Du kan väl ringa ifall du vill ut,telefonnummret står på Mia.

2010-12-10 @ 10:50:42
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0