Ibland så händer det...:)

Fick ett telefonsamtal från en gammal kompis häromdan om att han siktat Skapliga gäddor vid sin gård efter Dalälven (tack Janne). Han har förövrigt också inhandlat ett jerkspö detta år så jag begav mig dit för att kolla om det stämde och kanske visa honom lite hur det funkar. Mycket riktigt som han sagt så hade jag ett par virvlar efter jerken redan i dom första kasten,men det gick inte att avgöra storleken på gäddan. Jag provade då att byta till en jerk som var lite mindre skrikig i färgen och under tiden så hade Janne gått upp till huset för att hämta något....
Då får jag se hur en gädda kommer som en plog ut från ett par decimeters djup ut och ta jerken och för en gångs skull så fastnar den också. Skitkul, för jag har legat i som bara den i några dagar och bara fått en snipa.
Jag ropade till Janne att komma ner och ta några kort vilket han också gjorde.
Så här blev bilderna



Härligt med lite plask:)



Ska det gå vägen?



Jodå det gick bra till slut..



Och så lite posering då...



Så här fint bor Janne med storgäddor inpå knuten ,inte illa.





Och så var det väl dags att bära tillbaks "madammen" dit hon hör hemma:)



Därmed har jag satt nytt bryggrekord hos Janne  och även tagit nytt Pb. 8,72 kg vägde hon och var 106cm lång, extra kul var det ju att hon tog på en av mina hemsnickrade jerkar. Ni som sysslar med jerkfiske känner säkert till vilket bete jag sneglat på under tillverkningen av denna:)




 


Kommentarer
Postat av: Johnny Storfan

Stort grattis till nytt Pb!!

Skitkul! Du har även slagit mitt gädd-pb... ;)



Förvånar mig inte att den högg på ditt hemmagjorda bete- Du gör grymt fina beten mannen! Det har man ju inte minst sett på pluggarna jag fick av dig- Går grymt! i sommar blir de nya försök att dräpa storfan med dom :)



Ha de bra mannen!



/ Johnny

2010-05-07 @ 10:35:09
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Johnny Storfan: Tackar,jo det kändes bra.Har kämpat en hel del utan resultat så det var väl på tiden att det hände nåt:)

Kommer nog att köra ett tag till på gädda men det blir nog nåt pass på öring också om allt går som jag vill.

Jag är övertygad om att det kommer upp nån storfan snart, nu när du har nya båten och inte behöver riskera livet när du ska ut på jakt:)

2010-05-07 @ 10:46:58
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Janne

Kul att du fick lite fisk med på bilderna i bloggen. Annars har det ju mest varit som "visst nappar det" med Bengt Öste ;-)



Ringer igen när jag återtagit bryggrekordet..



Janne

2010-05-07 @ 12:55:19
Postat av: Micke.S

Janne: Haha, du får gärna höra av dig innan vi sitter på "hemmet" :D

2010-05-07 @ 14:00:16
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Då är det bara att skicka in den till 100 klubben...

2010-05-07 @ 17:40:51
URL: http://team-nappet.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Pierre: Redan klart,skickade in igår förmiddag. Har dock inte förstått riktigt hur det funkar. registreade en gädda förra året och fick märke och jerk men det får man bara en gång eller? Har i allafall registrerat den nu.

2010-05-08 @ 11:24:56
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Persson

Grattis din gamle elektriker!Den firren skäms inte för sig.Kul att du fick den på ett av dina hemmapul.

Själv var jag ut och gjorde sommar premiären förra veckan,4st öringar blev resultatet.

2010-05-08 @ 17:18:34
Postat av: Herr D

Grattis!

Skaplig rackare det där. Ligger själv på 8.0 / 101cm i gurkligan. Nu blir det bara svårare o svårare ;-)

2010-05-08 @ 17:57:16
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Persson: Tackar, ja det kändes fint. Synd bara att man är mitt i skiftperioden annars hade man väl bott vid älven nu:). Hm, fyra öringar,verkar som jag får ta och komma över och intervjua dig lite på jobbet idag:)



Herr D: Tack, Ja det kan nog stämma men det är lustigt hur självförtroendet stiger när man får en skaplig fisk, för mig kändes det ungefär som att "fan det där var kul nu går jag ner och tar en på tio när jag ändå är i farten" men så blev det ju naturligtvis inte men man vet ju aldrig,rätt som det är så sitter väl tian där också :)

2010-05-09 @ 10:22:49
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Härlig fisk Micke! Kul att det ger utdelning med satsningarna till slut! Får hoppas du blir bjuden till bryggan snart igen. Hemmavid kör vi under principen - Störst fisk från bryggan är ägaren till bryggan =)

Till helgen som kommer har jag planer på en 2 kg's abborre då jag far neråt Kalmarsund i jakt på de randiga.

2010-05-11 @ 11:44:30
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Magnus: Ja den var fin. Kanske blir nån tur till bryggan vilken dag/kväll som helst.Jag gick av sista nattskiftet i morse så nu är jag ledig några dar framöver.Tyvärr är det mycket annat som måste fixas nu när jag är ledig. Ordna till ute vid campingen inför sommaren samt en massa annat men lite tid ska jag nog sätta av för fiske också:D

Ha de så gött nere i kalmarsund,skitfiske önskas!

2010-05-12 @ 13:51:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Tack, din lyckönskan fungerade ;)

2010-05-18 @ 10:31:50
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Martin

ööjj grattis :D nu har jag fått nät äntligen..

2010-05-28 @ 17:00:30
URL: http://pike.webblogg.se/
Postat av: Jens"Löparen"

tjena Micke! fiskat nå mer sen jag stötte på dej? tänkte höra om nå bra regnbågs ställe eller öring ställe en kväll som denna? :) tack på för hand

2010-05-28 @ 20:09:20
Postat av: Micke.S

Martin:Tackar, kul att du fått nät(inte att fiska med hoppas jag:)

Jag har nästan undrat om du försvunnit för jag har inte fått tag på dig på telefon.

Hör av dig så tar vi nått pass nån dag framöver.



Jens: Jo jag har varit ner en vända sen sist men blev utan (tappade två stycken runt kilot).

Efter älvens dag (någon gång i juni) så brukar det finnas en del regnbåge i älven, Samma sida som jag träffade dig på fast höre upp.Andra sidan på hällen med kraftlednings stolpen brukar också vara bra.

Det är väl där jag brukar fiska regnbåge,annars har du ju Stensjön mot falun eller Båtstasjön.

I älven ovanför Forshuvdets kraftstation (på nacken ovanför bron på östra sidan) brukar dom också ta en del regnbågar och där går det även att få nån öring ibland. Själv blir det inte så mycket regnbågsfiske nuförtiden men någon kväll brukar det bli varje sommar. Hör av dig om du vill ha sällskap nån kväll framöver.

Vi hörs /Micke.S

2010-05-29 @ 15:22:10
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0