Båten i sjön!

I lördags så kom båten äntligen i sjön. Blev dock bara några timmars fiske med början i sundet mellan Runn/Ösjön. Jag började med att meta på mört och tappade ett par abborrar nästan direkt.Efter detta ett par gäddor på ca kilot. Bytte till jerk  och fick en tredje gädda i samma storlek samt en tappad strax därefter.Provade sedan lite mete på ett annat ställe men där hände ingenting. På söndag morgon blev det en ny tur och förhoppningarna var ganska stora efter som det nappat skapligt kvällen före men där bedrog jag mig för jag kände inget på fem timmar,antagligen var det väderomslaget som ställde till det.
Igår var det skyddsombudsträff och Ikväll ska jag iväg och få guldklocka på jobbet samt att Mia fyller år och skolavslutning för Viktor, så det får nog bli en liten paus i fisket men iövrigt har jag tagit ledigt den här skiftperioden och i morgon bär det nog av ut till campingen igen.
Tänker försöka mig på Grand Slam tävlingen som fiskejounalen har,  gädda på 8kg, gös på 4kg och abborre på 1kg, alla fiskar ska återutsättas. Lyckas man med det så vinner man en keps och är med och tävlar om många andra fina priser. Gäddan är ju redan avklarad och abborren är nog inte helt omöjlig, men gösen blir nog svår. Jag har aldrig fått nån gös i hela mitt liv men jag tänker i allafall göra ett försök.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag håller fisketummarna för att du fixar en gös på 4kg Micke!!!

2010-06-10 @ 21:08:04
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Jari

Du lär nog åka ner till Magnus om du skall lyckas, han vet var det finns gös, samt hur de skall tas.

2010-06-10 @ 23:58:15
Postat av: Micke.S

Magnus: Tack, Jag gör samma sak för dig,kepan jag har börjar bli bra sliten nu.



Jari: Det Visar sig väl...,det finns ju stora gösar häromkring också, dom var ju nära Svenska rekordet med en gös från Amungen för inte så länge sedan:D

Och så var det ju en borre med i leken också...

2010-06-11 @ 13:38:44
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Jari

Hörde rykten om en på hela 12 pannor, Hedemora tror jag att det var.

2010-06-18 @ 16:31:15
Postat av: Micke.S

Jari:Det är nog samma vi tänker på. (11,7 tror jag det var)

2010-06-18 @ 17:04:16
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0