Äntligen...

Måndag 18/1

Ny kväll, nytt ställe (i alla fall för mig), nya superbeten ny  och nya lekkamrater (i alla fall en). Det var jag, Ronny och Per-Arne som hade bestämt oss för att försöka lura storlaken. P-A var redan på isen och hade borrat upp ett gäng hål när jag och Ronny kom ut strax efter fyra. Ronny som kämpat duktigt senaste tiden(säkert över 20 timmar sedan någon vecka tillbaks), hann nog inte sitta mer än 5 minuter innan han ropade att han hade fisk på och efter en liten stund så hade han landat sin första lake ever. Grattis Ronny,bra jobbat!!!  Det segervrålet hördes nog ända in till stan !!!





Vi struntade dock i vägningen för det tog en stund att pilla loss kroken och vi hade bestämt oss för att sätta tillbaka dom som inte tagit för mycket skada.
Efter en liten stund så hade han en till på, fast denna gång var det en tyngre men den ville inte med  ända upp , attans fånig osis :(

Själv hade jag  en liten stackare på nåt hg med upp till hålet men där ville den inte vara med längre utan vände och samm tillbaka till friheten, även P-A  kände fisk men det var troligen en i samma kaliber som den jag tappade.

Efter detta var det dött i några timmar men sen var det dags igen, dubbelhugg.Både jag och Ronny kände fisk samtidigt men det var bara Ronnys som fastnade och den var betydligt större än den första som kom upp.

Så här glad blev Michellin Gubben över sin Lake på 2052g 2552g skulle det vara
Sorry Ronny.



Den laken var nog värd en bild till tycker jag:)



Själv lyckades jag landa en stackare på några hekto någon timme senare men sen var det slutnappat denna kväll
Vi körde på fram till tiotiden innan vi gav upp för att ladda batterierna inför morgondagen (idag).
Ikväll kör vi nog igen om inget oförutsett händer, det gäller att passa på för det går fort med isen nu och imorgon väntar arbetet och en ny skiftperiod:(

Kommentarer
Postat av: Bjursås

Micke kör med en hair-rig och en cirkelkrok.

2010-01-20 @ 22:54:29
Postat av: Magnus

Härligt!! Kul med ett par stora med!

2010-01-21 @ 11:25:12
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Bjursås:Jag tror jag vet vad du menar, är det inte som en tafs efter kroken som man fäster betet på? iså fall var det på en sån jag fick gäddan på när jag bottenmetade lake i höstas.Satt fint krokad i mungipan:)



Magnus: Tja, nu var det ju inte min som var stor... men man fick ju se att det finns fina i alla fall och det var han väl värd.Han hade ju kämpat några pass mer än mig och då var det ju mycket kallare också. Nu är jag mest orolig för att isen ska försvinna innan jag blir ledig igen.

2010-01-21 @ 15:48:15
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Martin Olsson

Jo, exakt så Micke. Blir något lättare att kroka loss laken. Men förberedd tacklen hemma så slipper du frysa om fingrarna.

Grattis till fångsten

2010-01-21 @ 22:29:23
Postat av: Ronny

va fan har laken krympt

2010-01-22 @ 10:56:32
Postat av: Micke.S

Nej då Ronny,jag har fixat till det nu:)

2010-01-22 @ 13:57:56
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0