Hänt sen sist...

Det har blivit en hel del fiske på sista tiden, mest ute vid campingen men även en del i älven här hemma samt en tur till Amungen tillsammans med Bengan. Vid campingen och i älven har det blivit en hel del gäddor men inte många över  ett par kilo. Bernhard tappade en som säkert var en "hundraklubbare" men annars har det varit mest smått.

Berhards tappade gädda (Ösjön), som gick lös alldeles efter att vi tagit bilden:(





Äntligen lyckades vi, eller rättare sagt Bengan lura en gös på Amungen

52 cm lång  och 1,2 kg  grattis Bengan!



Själv lyckades jag bara lura en gädda på ett par kilo men det blir nog fler turer  nu när vi sett att det inte är omöjligt. Gösen tog inte på vertikal utan på en liten färglad wobbler. Bengan tappade dock en liten på vertikal alldeles i början på fiskepasset.

Nu är det slut på semestern för det här året och imorgon börjar arbetet igen men, om man ska se possitivt på saken så är det ju knappt ett år till nästa semester så det är väl bara att knega på:)

Jag har även kört igång med jerktillverkningen igen och har jag tur så kanske jag hinner få färdigt några till höstfisket om jag ligger i lite.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Gäddorna är på gång nu. Drog en på 7.92 och 5.25 kg i lördags och han som jag var med tog en på 8.50 kg.

2010-08-30 @ 13:17:45
Postat av: Micke.S

Det var som,inte illa....,det är väl för att jag gjorde första skiftet idag:D

Var det på jerk eller? Jag var nyss ute i "boa" och spacklade vikthålen på 17 jerkar som jag har på gång.

du får väl höra av dig framöver så kanske vi kan ta ett pass när jag blir ledig framöver.

Vi hörs

2010-08-30 @ 19:09:48
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ja, det var på jerk.



Ja vi får absolut ta ett pass framöver här. Hur jobbar du?

2010-08-31 @ 15:40:22
Postat av: Micke.S

Det finns en länk till mitt skiftschema till höger på huvudsidan i bloggen,där kan du kolla,jag är på a-laget.

2010-08-31 @ 19:32:04
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Tjena Micke.



Synd att du inte har kommit i kontakt med gösen.

Men du får nöta på så kommer det förr eller senare en ska du se.

Sommar fisket (vertikalt) är ju svårare då gösen står mer pelagiskt.

Framför allt de större exemplaren.

Sedan så har gösen väldigt markanta och korta hugg perioder så det gäller att vara på sjön då.

Men ni hade ju visserligen varit ute på heldar.



Vad kör du med för typ av jigg?

Är dom i stöten spelar det ingen större roll vad för jigg du har, men om dom är tröga så ska du köra med en splittail.

Dessa har en mycket liten rörelse och det skrämmer inte gösen så mycket som en med "paddel" stjärt.

Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars skulle vi tatt flera turer.



Ha det och ha ett skitfiske på dej!

Pierre

2010-09-03 @ 18:37:51
URL: http://team-nappet.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Tjena själv Pierre! Jag har testat både shaddar o split utan så mycket som ett nafs,har även kört en hel del med "drakowich...hur det nu stavas.Det var på en sån jag fick gäddan(utan sänke dock)jag har kört mycket med såna i sommar,kastat med dom alltså,har kört utan bly och så att säga jerkat in dom fast med spinn/haspelspö.har tagit en hel del gäddor och en abborre på 9hg på en sån, men ingen gös än så länge:(

Kanske blir det ett nytt göspass nästa frivecka om jag har tur,än har jag inte gett upp:D



Ha det bra själv o skitfiske på dej själv!

/Micke.S

2010-09-03 @ 20:58:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Jari

Ju mer du nöter, ju närmare kommer du till att det händer grejer.

Skitfiske!

2010-09-17 @ 07:06:04
URL: http://finafisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0