Rämen...

8/9

Kom vi iväg lite tidigare och det verkade ganska lovande. Synd nog så fick vi inte tag på varken mört eller löja och efterhand så började det blåsa mer och mer.Ett gäddhug på Esas spö var allt som hände denna dag förutom att handtaget på mitt ekolod ramlade i sjön:(
Idag känner man sig ganska mör i kroppen efter att ha suttit i båten ett par dar så det får nog bli en vilodag idag
(läs gräsklippning ,båtösning,hyllmontering mm).

Ska försöka hinna med en jerktur ute vid campingen under friveckan (om de inte blåser allt för jävligt och om jag hinner få färdigt ett par jerkar jag håller på med).

Kommentarer
Postat av: Herr D

ja va ska en sej!

Det verkar som de flesta har ett segt/trögt/knivigt/frånvarande av bumlingen fiske denna sensommar....jag inräknad i allra högsta grad....vad är fel, har firren blitt kinkig...ja vem vet, men knakigt har det vart alldeles för länge...jobba kämpa.. ;-)

2009-09-09 @ 21:55:06
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Honken

Gäddorna ska väl vara på hugget i dessa dagar. Men kanske jag kan muntra upp dig med en liten historia istället.



Gäddmamman var i vassen med sina gäddyngeloch snackade lite som gäddor gör. Helt plötsligt så glider en wobbler förbi. Ett av dom små ynglen tittar häpet på det och utbrister:

- Mamma mamma! Vad var det där för något?

Gäddmamman tittar på wobblern med kylig blick och svarar:

- Det där, det är horan som pappa drog iväg med förra veckan.



Ha det bra.



/Honken

2009-09-09 @ 23:06:57
Postat av: Micke.S

Herr D: Segt, trögt, knivigt är bara förnamnet men det är väl bara att kämpa vidare....Pust:)



Honken: Haha, den va bra,"Horan" kanske vore ett passande namn på en av dom nya jerkarna? Det fins ju som bekant en fluga som kallas för "fnasket" så varför inte...

2009-09-10 @ 08:02:52
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0