Jerk test...

Igår gjorde jag färdigt ett par jerkar. Gick ner till älven nån timme för att testa dom men det var för strömt för att få någon riktig uppfattning om hur dom går i vattnet.

Gäddjerk gjord i ek klädd med riktigt gäddskinn.



Slider gjord i furu (mitt gamla databord) sidorna är färgsatta i photoshop
och sedan utskrivna på silkespapper och påklistrade på betet.Rygg och buk 
är målade. 



Hade ett påslag av en skaplig gädda på ett ytbete jag gjorde tidigare i somras
och som jag fått några gäddor på. Har dock inte lagt något vidare jobb på finishen på detta bete.
Endast några lager lv1 golvlack och sedan sprayfärg.

Ful som stryk men gäddorna verkar gilla den:)



Kanske blir det en tur ut till campingen för att testa dom  i helgen.


Kommentarer
Postat av: Johnny

Tjena mannen!

Jag blir lika imponerad varje gång du gör ett nytt bete- Vilket enormt jobb du lägger ner på dom.Silkespapper å grejer! Slutresultatet blir kanon! Ska bli ruskigt intressant att testa dina pluggar i vår uppe på "flaket" (storsjöns norra del) där kanadickerna håller till. här nere i södern har ju all kanada försvunnit (på gott och ont) Pluggarna går ju så ruskigt fint så ett nytt kanadarekord borde de väl gå att ta...hehehe ;)

Ha de bra mannen å hälsa Mia!

2009-09-11 @ 22:45:05
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Tjena själv Johnny!

Ja nog blir det lite arbete men man börjar ju fundera vad det är för fel när fisket är dåligt.Jag och Esa har varit ut på ett par pass efter öring nu men kammat noll,men det beror nog inte på betena för han körde med köpta plugg.

Nu har jag inhandlat en airbrush och kopressor men det lär väl ta ett tag lärt mig hantera den.Kommer nog att skicka dej ett mejl så småningom med lite frågor om just detta men först måste jag få ordning i "hobbyverkstan" så jag får plats med alla grejor:)

Vi hörs /Micke.S

2009-09-12 @ 15:15:50
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0