Abborrar igår...

Igår blev det en tur på Runn/Ösjön igen.Trots att det spöregnade på förmiddagen när vi gav oss ut Bernie och jag så blev det ganska lyckad avslutning på campingsäsongen för i år, och med det menar jag att båten ska upp för denna säsong. (men Bernie har sin i ett tag till).
Hur som helst så klarnade det upp efter någon timme och sjön la sig spegelblank så vi kunde se var löjorna höll till.



Efter att ha metat upp ett antal löjor så var det dags att leta abborrar. Vi började vid ett grund i närheten av campingen men där var det tomt så vi tog sikte på nästa grund men även där var det tomt.
Efter ett tag fick jag se att det gick småfisk i ytan vid ett grund där jag sett mycket fisk förr (men aldrig fått någon)så vi styrde ditåt. Jag han bara kasta ut så högg det en abborre på 660g. Bara någon minut efteråt så hade jag en till på och den var med ända in till båten men där gick den loss.



Jag han få fyra stycken och tappa säkert lika många om inte fler innan löjorna var slut. Åkte iväg och metade upp nya löjor där vi fick dom första.Provade även att jerka lite på några ställen men inte ett hugg.

Efter detta gjorde vi en tur ut på Runn  till Prästö men där var det dött så vi beslutade oss för att åka tillbaka och testa om det fanns några borrar kvar där vi fått fisk tidigare....och det fanns det:)

Bernie drillar....



Allt som allt blev det nio borrar under dagen jag tog sex, och Bernie tre. Dom två största på 660g,560g en runt 400 och övriga runt 300g. Vi bommade säkert lika många och av dom så var det tre som var rejält stora om det nu inte var gäddor i farten, men då borde vi ha fått nån tycker jag.
Några tog vi rätt på och när jag rensade dom så såg jag att dom hade småkräftor i magen...ska lägga detta på minnet nu när det börjar bli svårt att få tag på löjor framöver...Borde ju funka att meta på kräftstjärtar men då får jag väl på pälsen av hustrun som är skaldjursfantast...:) 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tar du upp båten när fiskesäsongen börjar?

2009-09-25 @ 22:31:40
Postat av: Micke.S

Ja tyvärr blir det så. Den är så jäkla tung att måste ha hjälp att ta upp den. Sista september är sista dagen på campingsäsongen och då samlas vi och tar upp båtarna,samt att det är jobbigt att åka ut och ösa när man jobbar skift:( Under sommaren hjälps vi åt att ösa varandras båtar och då går det ju bra....

Skulle ha haft en båtkärra att ha den på och drag på bilen, då vore det skillnad.

Men men ,bernie har nog sin i ett tag till så man vet ju aldrig ,det kanske blir några turer till...

Annars tror jag det kan vara läge i älven nu,såg att det var mycket löjor i ytan när jag gick hem från jobbet igår. Hör av dig om du är sugen att testa nån dag.

2009-09-26 @ 10:04:17
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Gött abborrfiske Micke! Som vanligt när det gäller dig så kan man lita på att det ger resultat att vara ute och kasta efter de randiga ;) Själv tänkte jag ta en fridag i veckan och se om de blir lika stora häromkring. Jag har en blygsam topp på enbart 480 g denna säsongen. Dags att prestera med andra ord!

2009-09-28 @ 13:23:59
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Honken

Tjena Micke, du kanske har märkt att min blogg har legat nere under ett tag. Jag har inte slutat blogga, men jag har mycket strul med pekningen till min blogg. Jag har nu lagt upp en tillfällig blogg tills jag får ordning på det.



Det är fortfarande samma adress som gäller http://www.flyfisher.se



Jag tänkte att jag skulle skriva nån rad om det här då jag vet att vi har lite gemensamma läsare.



Honken

2009-09-28 @ 20:15:26
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Tjena Magnus! Egentligen var jag nog sugen på en riktig jerkgädda men när det lugnade ner sig och vi fick tag på löjor så kunde vi inte låta bli abborrarna, dessutom så hade hustrun lagt in en beställning på matfisk.Hon har börjat fundera om jag åker på sjön över huvudtaget så jag kände att det var dags för lite matfisk:)

2009-09-28 @ 20:16:25
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Haha... Min frugas kollegor säger att hon ska känna sig säker, för att hon vet att jag är ute och fiskar. Ingen kvinna vill ju ha en fiskemunderad manly-man som inte bryr sig om smink och hårspray ??!!! Eller.... =)

2009-09-30 @ 09:28:32
URL: http://promisedland.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0