Midsommar fiske

Nu har vi flyttat ut till campingen för ett tag framöver. Midsommaraftonen regnade bort  så vi åkte ut till Sunnanö först på Midsommardagens morgon. Först var det stångresning och fika mm men frammåt kvällningen tog jag och Erik.F en tur ut för att kolla om det fanns några nappvilliga firrar i sjön och det gjorde det. Vi fick fyra abborrar var som låg på 3-4 hg samt en större som vägde nästan sju.Den sista fick gå tillbaka och förhoppningsvis föra sina gener vidare.
Samtliga fångades på löja och det var Erik som tog den största den här gången. Vi tog även en tur idag på förmiddagen men då hade vi inte ett napp. Såg dock några som fick en gäddsnipa på trolling.Kanske blir det en tur frammåt kvällen.
Så här glad var Erik åt abborren .....


Kommentarer
Postat av: Herr D

haha...han ser inte helt till freds med den i näva...

2009-06-21 @ 18:38:08
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Jo då, han var nog tillfreds. Ville nog bara få tillbaka den i sjön å snabbt som möjligt..

2009-06-22 @ 13:51:58
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Underbart att du fått komma ut på fiske igen nu Micke! Är det nu man skall börja bevaka din blogg lite oftare för härliga sommarfisken? Ha det gott Micke!/Mange

2009-06-22 @ 14:35:02
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Persson

Gött och se att det är lite fart här på bloggen igen.Kul att det högg lite för er.Jag var ut vid haganäs och fiskade i dag.Vi fick en riktigt fin borre på närmare kilot och mindre runt halv kilot plus en slempelle.Var inge vidare fart på dom i dag men var iaf en fin kväll.

2009-06-22 @ 21:03:40
Postat av: Micke.S

Magnus: Ja det var riktigt härligt att äntligen komma ut på sjön och jag hoppas på många härliga turer framöver. I sommar har jag tagit ut lite extra ledighet dessutom,ända tom vecka 33 förutom vecka28 då jag måste jobba så det kan nog bli en del inlägg i bloggen framöver.



Persson: Det var som...Jag var ute en kort sväng på morronen men kände endast en gädda.Var meningen att jag skulle ha varit ut en stund framåt kvällen med men vi var in till stan och klippte gräs mm sen var klockan så mycket så det var ingen ide. Hör av dig nån dag så tar vi en tur.

/Micke.S

2009-06-23 @ 08:52:07
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0