En Jobbig Pingst Helg....

Helgen som gått har jag jobbat som bara den för att få båten i sjön ute vid campingen. I år var det extra mycket pyssel för jag har bytt båtplats så att jag kommer lite längre från bryggan. Inte blev det bättre av att jag glömt en massa prylar i stan samt att jag fick lov att åka in och handla diverse andra saker som jag behövde. På lördag kväll låg den dock i sjön klar för ett kort gäddpass. Högg gjorde det redan i första kastet men jag bommade, gjorde ett nytt försök på samma ställe men var för snabb i mothugget även denna gång...(jag såg gäddan när den tog och blev väl för ivrig).
fortsatte någon timme till och provade några andra ställen men utan resultat.
På söndagen fick jag sällskap av en liten kille på 7 år, Kasper har jag för mig att han heter och som är ny på campingen för i år. Det kan nog bli en riktig storfiskare framöver för vi var ute flera timmar utan ett napp och han knystade inte en enda gång om att han ville iland och när jag frågade så sa han att han ville fiska mera. han har även visat sig vara en baddare på löjmete så om man har tur så kan man leja bort agnfisket i sommar:) det blev ingen fisk denna tur heller men på kvällen innan vi skulle åka hem var jag ut en snabbvända  och då fick jag en gädda på Drakowitsh riggen (uräkta stavningen om det blev fel) ca 1,5 vägde den skulle jag tro.
Har även varit ner till älven några gånger sedan förra inlägget och blivit utan alla gånger utom en då jag fick två snipor och tappade en som kändes riktigt skaplig, 2-3 kg skulle jag tro

Kommentarer
Postat av: Jari

Allt jobb du lägger ner känns väl bra när du väl sitter och njuter på böljan den blå.

2009-06-04 @ 18:47:59
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Pierre

Det var la skönt att jobbet med båten är klart.

Hoppas att den ger er många sköna stunder på sjön, och många fiskar oxå såklart.

2009-06-05 @ 18:46:37
URL: http://team-nappet.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Jari: Jo det kommer det säkert att göra snart men det tar nog några dar...Har åkt på en skitförkylning igen så det blir nog mest sängen å soffan några dar framöver.



Pierre: Klart å klart ska jag låta vara osagt men den är i sjön o sjöduglig i alla fall och fisk ska det nog bli men om det blir några nya PB återstår väl att se...:)



/Micke.S

2009-06-05 @ 23:08:02
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Roy

Hej Micke ! Hoppas att jag får möjlighet att konnkurera om fiskarna ute vid campingen nästa år och se lite av dina hemgjorda beten ,får väl jaga dig nån gång i sundet och språka lite. Skoj sida . Skitfiske på dig!

2009-06-08 @ 21:44:37
Postat av: Micke.S

Tjena Roy! Kul att du hittat hit, ja vi ses säkert vid sundet. Om inte annat får du väl komma upp på campingen på en kopp kaffe. Jag blir nog där hela semestern.

Vi hörs /Micke.S

2009-06-08 @ 21:55:15
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Jaja nu verkar det ju i alla fall som om du är preppad inför sommaren. Snart sitter storfan på ska du se.



/ Honken

2009-06-09 @ 23:09:43
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Honken: Jo då, någorlunda förbered är jag nog. Nu väntar jag bara på att skitförkylningen ska ge med sig.

/Micke.S

2009-06-11 @ 09:38:06
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Sören Källängs

Kom ihåg att barnarbete är inte tillåtet. MVH FD.LC

2009-06-11 @ 20:09:49
Postat av: Micke.S

FD.LC : Jag får väl försöka ha det i åtanke men man kanske kan kalla det för lärling,då är det väl tillåtet hoppas jag...Duktig för sin ålder var han i alla fall:)

Vi syns på campen /Micke.S

2009-06-12 @ 11:06:47
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0