Sunnanö 15-16 juni

15/7
Jag och Mia tog en tur framåt kvällen. Gäddorna var fortfarande inte på hugget men Mia tappade i alla fall en liten gädda på ca 5hg.
Hur som helst så var det en trevlig tur på sjön.



16/7

Vid halv sextiden så for jag och Ludde ut på en sista fisketur innan han skulle fara hem till Märsta igen. Vi började med att meta på löja i någon timme men fick endast en liten abborre. Provade då att släpa med löja men även detta gav inget
så vi beslutade oss för att prova några vikar där jag fått lite gäddor på jerk tidigare då det varit allmänt trögt (dock inga  stora).Redan efter några kast så fick jag en snipa som var max 5 cm längre än jerken, efter ett tag så fick även Ludde en som var lite större sen blev det dött ett tag så vi flyttade oss en liten bit och då hände det här ...



Ett riktigt dunder hugg på en Buster i färgen skitmört...






En riktigt fin gädda på säkert  över fem kilo och säkert en hundraklubbare som tyvärr släppte strax efter denna bild. 
Det var en  stark gädda som drog runt med båten i flera minuter innan den släppte. 
Du får väl komma upp och ta den senare i sommar eller nästa år Ludde, då har den ju blivit ännu större:)

Kommentarer
Postat av: ludde

tjena jag kanske kommer upp till campingen senare i år, men om inte det så kommer jag upp nästa år och drar upp några gäddor till!

2009-07-16 @ 23:30:44
Postat av: Micke.S

Tjenare Ludde!

Det vore kul, hör av dig i så fall så vi kan ut och "dra storgäddorna".

Jag var var över på andra sidan igår kväll.Provade att jerka lite men fick inget. Hade en virvel efter ett par gånger men den högg inte.

Blåste som bara den hela eftermiddagen.

Vi hörs /Micke.S

2009-07-17 @ 07:29:06
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du får börja fiska med "köpwobbler" du också Micke ;)

2009-07-17 @ 19:09:50
URL: http://www.danielhindrikes.se
Postat av: Micke.S

Daniel: Det säjer du bara för att få ha kvar jobbet:)

Skämt åsido, nog sätter jag på en köpjerk ibland om jag tror att det kan funka...topbandit är ju ett av mina favoritbeten men jag ska nog försöka göra nåt liknande fast något mindre så fetabborrarna tar den också.

Skitfiske på dig förresten...hör av dig när du kommer hem:)

/Micke.S

2009-07-18 @ 07:42:38
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0