Snart semester igen...

Nu återstår endast ett nattskift innan jag går på den "riktiga" semestern.Veckan som varit har endast bestått av arbete och regn,in i helvete med regn och åska.Översvämning på jobbet och även en hel del andra ställen i Borlänge. På onsdagen fick vi tydligen mest regn i hela europa och naturligtvis var jag på jobbet.Gissa om jag var orolig för att båten skulle sjunka ute vid campingen. Jag får väl passa på att tacka Mia samt alla andra som öst båten medans jag varit på jobbet.
Nu ser jag fram mot några lediga veckor och en hel del fiske....får väl hoppas att det regnat klart snart.
Förra helgen blev det ett par turer som jag inte skrivit om än. Det kom nog upp tre abborra runt halvkilot men det hade nog blivit fler om vi inte hade fått lov att avbryta pga åska.
Har hört ryktas att det även kommit upp några gäddor under veckan som gått.
Man kan ju hoppas att dom är i stöten när det blir dags...Har för närvarande en ny jerk på snurr i torkhjulet som jag tror kan bli giftig....

Kommentarer
Postat av: Jari

Jo, jag tackar! Jag var också på jobbet. Hela råbandsskeppet var fyllt med vatten. Vårat kontor och matsal hade klara sig men hela verkstaden var vattenfylld. Ser ut som vi får korta av våran planerade semester tripp, hela familjen har gått igenom både magsjuka och influensa och vi är inte krya än så vi får se när vi kommer iväg.

Ha en bra semeser tillsammans allihop på Sunnanö.

2009-07-14 @ 18:41:26
Postat av: Micke.S

Jari: Ja fy fan va det såg ut, både på Råband ,Coils,vissa delar Kallvals. Vi hade fullt upp med att få ut pumpar.

Nu har jag i alla fall semester och det känns skönt.

Hoppas ni kryar på er snart.Du kan väl höra av dig när du kommer hem, ifall det är väder så kanske vi kunde ta och grilla här ute nån kväll ifall det passar? Det går ju att smälla upp ett tält ifall ni vill sova över.

2009-07-15 @ 12:16:31
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0