Nytt försök...

19/8

Jag och Bernie gjorde ett nytt försök igår,  provade både på gädda och abborre. Vi började med att släpa löja och ganska snabbt fick Bernie en fin abborre så vi stannade och metade ett tag och fick ytterligare nån innan det slutade nappa. Drog vidare och strax innan nästa ställe vi tänkt meta på så hade jag ett skapligt hugg av vad jag tror var en gädda.
Metade några timmar och fick några borrar innan löjorna tog slut. Då  åkte vi in och metade upp några nya och sen tillbaks igen. Denna gång var det bättre fart på dom och Bernie drog upp dagens största borre på omkring halvkilot. Själv fick jag ett par gäddor  och tre abborrar. Jerkfisket funkade däremot inte alls, inte ens ett hugg.
Inga bilder blev det denna dag,kameran var med men batteriet tomt:(

Imorgon börjar arbetet igen:(
Slut på semestern för i år alltså men man får väl hoppas att det är skapligt väder på friveckorna.

Kommentarer
Postat av: Martin

hej micke, absolut det skulle vara superkul. jag e precis inflyttad till borlänge efter 1,5 år i småland så jag har inte så många jag fiskar med här heller, inga som jerkar iaf. vore kul o komma ut på ett renodlat jerkfiske nån gång. är det domnarvets camping du menar? älven hade varit kul för det verkar inte vara så lätt i runn nu. jag fiskar i liljan om du vet vart det är, det går stora madammer och gigantiska abborrar där. jag fick höra nu sist jag va ute där att det va någon lokal förmåga som hade lagt ut nät och tagit ett par abborrar över 2 kilo.

2009-08-25 @ 11:07:57
URL: http://pike.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Ja,det är ssab campingen jag har vagnen på. Jag jobbar skift på ssab och brukar vara där och fiska på mina friveckor under sommaren. Älven är kul,synd bara att det är båtförbud mellan bullerforsen och domnarvsforsen. Har även en liten tvålkopp liggande ovanför bullerforsen men den är totalt livsfarlig om det är så strömt i älven som det varit i år.

Vore kul att testa lijan.har aldrig blivit av fast jag har båten i närheten.

Vi hörs /Micke.S

2009-08-25 @ 15:48:43
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0