Kunde inte stå emot fiskesuget...

12 aug

På torsdags eftermiddagen blev fiskeabstinensen så svår att jag bad Mia att skjutsa ut mig till campingen igen.
Hade stämt träff med Kjell o Bernie som också var fiskesugna. Inga fruar med denna gång så nu kunde vi ägna oss helhjärtat åt fiske, Kjell och Bernie hade redan dragit upp ett gäng med löjor som vi skulle meta på.

Vi kom väl iväg ut på sjön vid 18 tiden och var inne igen när det blev mörkt. Två ynkliga abborrar var av den största på ca 2hg vart resultatet. dom var nog helt enkelt inte på taget men vi såg en hel del fisk på sill tv:n så vi beslöt oss för ett nytt försök tidigt i morse så vi metade upp ett gäng löjor inför dagens fiske och gick sedan och la oss.

13 aug

Upp strax före fem tippade i oss lite kaffe och for sen ut på sjön. I dag nappade det lite bättre och vi började så smått med några borrar på 1-2 hg men den där riktiga huggsexan ville inte komma igång och dessutom började löjorna dö för oss så vi for tillbaka till campingen för att meta löja(brukar finnas gott om dom där) samt koka lite mera kaffe. Efter detta så släppade vi lite ut mot grundet där grabben fick sin borre på 8hg för några dagar sedan men ingen utdelning på detta heller.
Stannade till vid grundet och metade,inte på löja utan mört eftersom vi inte lyckades få några löjor.Ganska snabbt fick jag en borre på ca 4 hg och en stund efter en till. Kjell och Bernie fick även dom några borrar men inte så stora, innan betesfisken var slut igen. Då for vi in i en lä vik och lyckades meta upp några löjor till samt en borre runt hektot.

Därefter provade vi att släpa och nästan direkt jag släppt ut löjtacklet så högg denna borre på min löja.
Kändes riktigt skönt efter många (för min del) halvtaskiga fiskepass

Abborre 940g.



Hörde "gubbarna" muttra lite i bakgrunden när jag satte tillbaka den.

Åkte sedan tillbaka och metade en stund på samma ställe som tidigare och lyckades lura en borre till på 500g men sen blev det dött. Vid det här laget började vi få nog men vi beslutade oss ändå för att  släpa tillbaks till campingen.
Vi hann väll ca 100 meter från grundet sen högg det på mitt spö igen.....:)

Gädda 2800g



Ytterligare två gäddor blev det innan vi var tillbaks på vid campingen. Gäddan på bilden fick Kjell ta, men dom andra fick gå tillbaka. (Det är ju alltid roligt när man kan sätta pensionärer i arbete igen) :)

En baddare på att filea gädda



Nu blir jag nog hemma några dar igen  men man vet ju aldrig....


Kommentarer
Postat av: Magnus

940 är respekt ändå tycker jag! Största för min del detta året ligger på 470 g ;) Jag har tom tagit en lika stor mört och det säger en del. De har vart tjuriga denna sommar de randiga!

2009-08-14 @ 10:19:26
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Ja i alla fall senaste tiden, såg förresten att jag tagit fel på veckodagar i inlägget. Vi fiskade på onsdagen och torsdagen.

2009-08-14 @ 19:20:26
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0