Öringfiske på Rämen

Idag kom vi äntligen ut på Rämen för första gången denna höst, siktet var inställt på storöring och vädret var nog det bästa vi haft någon gång när vi fiskat tillsammans Esa och jag trots att det var några minusgrader på morgonen.  Strålande sol och vindstilla,kanske inte det bästa för öringfiske men väl så behagligt med tanke på hur det brukar vara när vi kommer ut på sjön tillsammans. Någon storöring blev det inte men en liten rackare på runt halvkilot lyckades jag lura upp men dock inte på någon mörtskinnsplugg utan en färgglad plugg som jag gjorde förra året. Någon bild blev det inte heller men varför vet jag ej, för jag knäppte några bilder men det blev tydligen inga. Esa hade även han ett par hugg men dom släppte ganska tidigt och vi han inte se vad det var för något innan dom gått loss. Helt klart så gav turen mersmak och jag hoppas komma ut på öringfiske snart igen.
Under veckan som gått har jag även hunnit med att gjuta några pluggar i plast blandade med microballonger och det verkade funka bra fast dom blir några gram tyngre i övrigt så går dom ungefär som orginalen men jag ska nog exprimentera lite mer med blyningen.


Har även gjort en form av en salmo slider som jag  ska testa att gjuta i inom kort. Nästa projekt blir nog en salmo slider med öringskinn om jag lyckas ta av det utan att det går sönder alltför mycket och har jag tur så räcker det till en plugg oxå.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Slider med öringsskinn är nog inte så dumt.



Tänk dig en med regnbågsskinn i Siljan!

2008-09-25 @ 18:22:39
Postat av: Micke.S

Jo du det vore nog inte så dumt men då måste man ju lura upp en båge också....men det står nog inte på.

Problemet är hur man ska få av skinnet utan att fjällen lossnar...man vill ju inte dra på klarlack på en öring eller regnbåge om man ska äta upp den liksom:)

2008-09-25 @ 18:35:02
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ne det vill man ju inte göra.

2008-09-25 @ 19:14:28
Postat av: Johnny

Tjenare mannen!

Tänk, det kanske är just DIG jag letat efter i åratal :)

Varför? Jo, jag är också i byggar/utvecklings/mixtra/testa- stadiet, dvs jag målar skedar, knackar drag och testar och mixtrar med fiskesaker. Kul att få fisk på egna saker. Ser att du gjuter pluggar! fränt! utbyta lite erfarenheter kring detta? Har försökt vid några tillfällen att gjuta själv men hittar inte nån bra plast, (går sönder)

Släng iväg ett mail (så jag får din adress) om du är intreserad så kan vi bolla lite funderingar!

Mvh Johnny

2008-10-01 @ 13:56:23
URL: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
Postat av: Herr D

Micke,

Jag förmodar att du inte har en kamera modell "glömde sätta i filmen" då måste du glömt lins-skyddet eller batterier ;-)

2008-10-01 @ 22:25:28
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Johnny: Du har mejl....

Herr D: Det är nog batterierna som spökade, inte så att dom var slut för jag laddade med nya innan vi åkte men batteriluckan är ditsatt med tejp så ibland blir det glappt om man inte trycker fast med tummen. Funderar på att investera i en ny så fort det blir en slant över men det dyker alltid upp något som det är mera brottom med:)

/Micke.S

2008-10-02 @ 16:26:36
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0