På Siljan med Bernie.

Efter en natt med lite sömn for vi från Borlänge kl 05:00.Efter en liten felkörning och andra smärre problem som att vägen ner till sjön där vi ställde bilen förra gången var avstängd (så det blev till att gå från stora vägen) så var vi äntligen framme vid sjön.Vi började i viken där Jari drog dom sist vi var där.Dom har släppt lite vatten sen sist så det var inte djupare än metern då jag får se en stor båge komma fram och slå till pirken men den ville inte fastna ytterligare ett par gånger var den fram utan att ta ordentligt.Sen hände det inte så mycket mer där så vi beslutade oss för att gå över mot andra sidan där Jari hade flyt då han var där i torsdags.Till en början kände jag fisk i flera hål men dom var bara fram och petade.Efter ett tag blev jag förbannad  och bytte pirk,gick sen runt i hålen jag känt fisk och plockade fyra stycken små på en timme ungefär sedan stiltje,pirkbyte igen pang där satt den första som det var lite fight med ca 1,5 kg ,ner med pirken igen då får jag se en stor regnbåge ta pirken drillar den i ett par minuter sen käns det helkonstigt.Upp kommer pirken med sittandes i en fingervante???Har ingen somhelst aning om hur detta gått till och jag är bergsäker på att det var fisk för jag såg huvudet i hålet flera gånger .Hade det varit två vantar hade jag kunnat gå med på bytet men man funderar ju om det är dykare i farten under isen.För att summera dagen så var den riktikt lyckad,Både bernie och jag fick fisk Totalt 12 bågar kom upp 6stycken mellan 1,5 -2kg samt en massa riktigt fina tappade.Vädret var åt helvete men va gör de när man får fisk
opps det var en överaskning till som jag höll på att glömma...när jag stod där på isen och fiskade så fick jag höra en röst jag kände igen ,det var J.Åkerberg som jag jobbat ihop med
över 15år och som numera är en glad pensionär sedan i sommras,ja det var en dag som bjöd på många överaskningar.

Pirken jag fick dom flesta på,numera i Jannes ägo hoppas den gav utdelning.Tyvärr så han jag bara lacka den en gång i gårkväll så färgen började släppa. Hade  betat den med jiggstjärt och mjölmask.

image37

En av dagens största.
image38

Kommentarer
Postat av: Jari

Gratulerar!!! Jag blev lite orolig efter första rapporten jag fick, men det verkade ordna till sig mot slutet på dagen. Vad kul att du träffade J.Å.

Vad tog den på?....vanten menar jag;)
Den var i klass med B.A´s bananskal som han kämpade mot sist vi var dit. Han misstänkte apor och du dykare.:)))

2008-03-12 @ 22:09:26
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Det var en riktigt lyckad dag,lite orolig bara för nu börjar blidvädret ta på isarna.Vill ha kyla!!!
Micke.S

2008-03-13 @ 10:38:31
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Mia Frugan

Vill ha kyla?
En gång när Jari ´bad om kyla då svarade jag ber man om kyla då får man kyla å hans temp stod på -10...
Jag vill ha värme min kära så vi kan förbereda oss för sommarfisket. Lämna vinterutrustningen på magasinering och fram med conteinern med sommarutrustniong och fördela ut i alla 3 båtar.
Skitfiske på dej.

2008-03-13 @ 11:47:49
URL: http://miajaverling.blogg.se
Postat av: Micke.S

Jodå gumman!
Bara så isarna håller några veckor till.Sedan byter vi till sommarutstyrsel.Långkallsonger av till midsommar,hej och hå!!!
/Micke.S

2008-03-13 @ 12:26:07
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Jari

Micke: Du har väl hört den dåliga vitsen om, att kvinnor behöver både värme och ömhet.
DÄNG! dom i elementet, då blir dom både varma och ömma

Rämens is var helt OK i dag.

2008-03-13 @ 15:50:50
Postat av: Gubben

Grattis Micke! Bra jobbat...

2008-03-13 @ 19:13:30
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Jari:Varm?Hon är redan skållhet.Isen är ok på siljan också men vädret börjar sätta sina spår
särkilt runt gamla hål men än är det ingen fara.
Den där snubben med fyrhjuling var ute på isen och
for fram och tillbaka så än håller det men om det blir lika hela veckan framöver så får man nog se upp.
Gubben:Tack det det värmde,självförtroendet återställt.

2008-03-13 @ 19:41:41
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Mia Frugan

"Spår runt gamla hål",där finns inga spår när du prioriterar fisket

2008-03-13 @ 21:03:09
URL: http://miajaverling.blogg.se
Postat av: Micke.S

Haha...Man måste prioritera det som är viktigt

2008-03-13 @ 21:50:07
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Jari

Mia::)))))
Micke:))))))))
Micke Vs Mia = 1 - 0

2008-03-14 @ 06:34:21
URL: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0