Uppe med tuppen...

Torsdag morgon  26/6

Torsdag morgon,klockan var ställd på 05.00. hade bestämt med Bernie att vi skulle ta en tur på Runn/Ösjön för att försöka leta på abborrarna men där  sket vi en lök... Inte en abborre  varken då vi metade på löja släpade löja jiggade och jag vet inte vad. Lyckades däremot lura två gäddor varav största på ett par kilosamt en tappad.
Efter detta for vi hem till stan för att göra lite äränden. Framåt kvällen när vi kommit ut till campingen så fick jag vänta någon timme för att kunna komma ut på sjön för det blåste för mycket. Kom ut till slut i allafall  och lyckades lura en gädda på 2,5kg på min nyinköpta buster i Leksandsfärgerna. Gav upp vid 22 tiden för jag skulle upp och jobba förmiddagskift.

Fredag kväll 27/6

Trött som satan men tog ändå en snabb kvällstur och hade äran att få med mig min son på en liten fisketur. Han jiggade och jag jerkade. Blåste även idag en hel del men lugnade sig famåt kvällen. Tappade en gädda bakom Storön men kände i övrigt inget men vi hade det mysigt ändå.
Förhoppningsvis får jag med mig Mia en sväng imorgon om det inte är alltför dåligt väder.(Eller nåt som "måste" ses på burken) Det har varit ganska tyst i familjen sen jag tog ledningen :)


Kommentarer
Postat av: Mia frugan

Tyst i familjen sen du tog ledningen? Är man tyst är det fel, öppnar man munnen då gnäller man. Ja balansen är inte lätt att hitta. Det finns föresten ingen gädda på 2.5 kilo som kan täppa till käften på mej.

Gäddutmaningen är på kul, inte ett dagligt arbete.:-)

2008-06-28 @ 09:57:54
URL: http://miajaverling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Allt är förgängligt, har du tänkt på det? Allt man säger kommer inte vara osagt.

Men du leder i fulla fall, det är ju det som räknas=)

2008-06-28 @ 21:34:45
Postat av: Gubben

Stöddig nu va? I ledning och allt.

Men se upp för M, hon bara försöker invagga dig i falsk säkerhet!

Ha det bra!

2008-06-29 @ 11:02:16
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Mia: Angående det första så har du nog rätt ,angående det andra så har du fel. Fiske är ett ricktigt hundgöra om man ska ligga på topp :)



Gubben: Stöddig jag? Inte då...och igår var det nära ögat att hon tog ledningen ifrån mig men hon får chansen ikväll igen om hon vill :)



/Micke.S

2008-06-29 @ 13:29:20
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Micke Söderlind

Mycket intressant att läsa om gäddfiske. Skulle behöva lite fler bilder bara tycker jag! Jag saknar bilder själv med iofs. :-)

2008-07-21 @ 03:03:38
URL: http://gaddfiske.bloggsida.se/
Postat av: Micke.S

Kul att du tycker det,försöker få med kameran men det är inte alltid jag lyckas komma ihåg den...

/Micke.S

2008-07-21 @ 22:41:18
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0