Söndags fiske...

Söndag 15/6

Vaknade i ottan men kände mig ganska pigg. Försökte mig på att smyga förbi M men lyckades inte nåt vidare(hon är inte lätt att ha att göra med vid den tiden på dygnet).
Efter att ha druckit kaffe och fyllt termosen så tog jag fiske grejorna och gick ner till båten.
Började med att prova lite abborfiske i sundet mellan Runn och Ösjön i någon timme utan att känna någonting vare sig på löja eller jigg. Släpade sedan löja ut mot Nästö och förbi Tyskö ...samma visa där inte ett napp.
Åkte Tillbaka till Ösjön och provade grunden vi fick gäddor på igår inte ett liv...
Vid tolvtiden åkte jag tillbaka till campingen .

Tog det lugnt några timmar sedan grillade vi lite. mot eftermiddagen for vi in till stan,M och V för att bunkra upp med lite filmer och diverse godis och jag själv för att jag skulle börja med fm skift idag.

Vid 18 tiden tog jag flugspöt och gick ner till älven. Dom flesta platser som är skapliga att fiska fluga  ifrån var upptagna men efter ett par timmar så blev hällen med kraftledningsstolpen ledig. Det vakade till en början dåligt men kom igång en stund vid halvniotiden. Jag lyckades lura två regnbågar (ca 6hg och 1,5kg) på en hjorthårsfluga med svart kropp. 
Strax före tio var det dags att bege sig hemmåt för en stunds vila inför morgondagens arbete. 
Tyvärr blev kameran kvar i husvagnen så ni får nöja er med denna bild...



Kommentarer
Postat av: Pierre

Å. en picasso... =)

2008-06-16 @ 20:56:06
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Jari

Den måste ha kämpat väl, en riktig "Karelin båge"

2008-06-17 @ 09:13:37
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Honken

Mycket fin fisk ;)

2008-06-17 @ 10:49:35
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Magnus

En fettfena i see through material ;) Inte illa Van Goghi...

2008-06-17 @ 14:21:37
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Tack!

Va snälla ni är.

Ser ut som jag får glömma kameran fler gånger:)

Micke.S

2008-06-17 @ 14:52:39
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mia

...älskling du hade ju kameran i fickan, jag såg när du lade ner den.Du frågade om batterierna var laddade. Du ska då jämt skoja med grabbarna...:-)

2008-06-17 @ 22:55:51
Postat av: Mia

...älskling du hade ju kameran i fickan, jag såg när du lade ner den.Du frågade om batterierna var laddade. Du ska då jämt skoja med grabbarna...:-)

2008-06-17 @ 22:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0