Regnbågsfiske igen...

Bullerforsen Måndag 16 juni

Efter jobbet i måndags så blev det en tur ner till Bullerforsen för att försöka lura någon regnbåge igen. Favorithällen var upptagen  så jag gick ner mellan andra och tredje hällen.
Vakade dåligt men jag lyckades lura en i allafall som fick gå tillbaka och växa till sig.
Grabbarna som stod på mittenhällen lyckades även dom lura en båge på spinn.
Framåt kvällen kom en hundägare och gick förbi mig med sin hund. Tyckte han betedde sig lite konstigt men reflekterade inte över det utan fortsatte fiska. Efter en stund så hör jag det plaska vid hällen ovanför och trodde att grabbarna hade fisk på men när jag vänder mig om så ser jag hunden simmandes ute i strömmen efter en pinne. i denna stund vet jag ej om det är grabbarna som kastat ut pinnen för att leka med hunden eller hundägaren .När hundägaren börjar gå därifrån med hunden så står grabbarna och ser helt förvånade ut så jag frågar om det var dom som slängde i pinnar åt hunden men det var  det inte. Gubbjäveln hade gått ner i värsta strömmen och börjat kasta ut pinnar åt hunden precis där grabbarna stod och fiskade fast han hade flera kilometer med lugnflytande vatten att bada hunden i.
Hur jävla korkad får man vara? Hade han gjort så mot mig så hade han fanimej fått bada själv.

Bullerforsen Tidag 17 juni

Grabbarna var här även idag när jag kom ner (trevliga killar). Det hade vakat en hel del innan jag kom men slutat en liten stund före jag kom.
Jag började på samma ställe som igår men dom ville inte stiga. en av grabbarna lyckades dock lura en på spinn.(bra jobbat).



Efter ett tag så fick jag sällskap av värmarn som tagit med sig flugspöt och kommit ner för att prova älvens regnbågar.
Det fortsatte vara dåligt med vak,såg endast något enstaka och aldrig på samma ställe.
Efter några timmar så åkte grabbarna hem för att komma tillbaka senare på kvällen,så jag ställde mig på hällen för nu skulle det tas regnbåge. I helvete heller, inte en stigning....Men efter någon timme så händer det äntligen,en regnbåge i halvkilosklassen stiger och tar flugan utan att ha visat sig innan.
Tar ytterligare en och tappar en inom en timme sedan är det stendött igen.
Någon gång efter 22 så kommer grabbarna tillbaka och själv ger jag upp vid 23 tiden efter som jag gått upp vid fyratiden på morgonen för att jobba förmiddagskift.
Undrar i mitt stilla sinne hur det gick för grabbarna ...
Om ni läser detta så kan ni väl skriva i kommentarerna och berätta....

Kommentarer
Postat av: Jari

Villka människor det finns.

2008-06-18 @ 13:47:12
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Pierre

Hade det varit jag så hade jag blivit SÅ jävla förbannad.

Gubbjäveln hade som sagt fått simma själv, med pinnen i röven.

2008-06-18 @ 21:40:46
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Han måst ha gjort det bara för att jävlas, han hade ju en fin grund vik alldeles ovanför där det inte var lika strömt.

/Micke.S

2008-06-19 @ 10:23:20
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Ja är det inte hundägare så är det forspaddlare som tror att dom äger världen.

2008-06-19 @ 15:56:25
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag förstår din ilska Micke. I det läget hade jag nog haft svårt att hålla mig. Visst man ska visa medmänsklighet och liknande. Han ville uppröra. Kanske hade han vunnit om ni sagt något. Jag hade sagt till honom på skarpen! Uscha!!!

2008-06-19 @ 17:54:07
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Honken: Tja forspaddlarna är väl så illa tvugna att hålla sig i vattnet men jag håller med om att dom kan vara ganska irriterande ibland.

Magnus: Jag hade nog sagt något om jag inte varit osäker på om det var grabbarna själva eller gubben som slängde i pinnarna, får väl se om han dyker upp fler gånger och beter sig lika dumt....

/Micke.S

2008-06-20 @ 11:58:26
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0