Ordningen återställd....

Idag lyckades jag återta ledningen i gäddutmaningen. Vi började att fiska i några vikar för att det blåste smådjävlar ute på sjön. kände inget förutom botten napp men efter ett tag så mojnade det så pass att vi åkte ut till grundet där jag tog gäddan på 5,4 för någon veka sedan. Där högg det ganska omgående på en gädda som vägde 1,4 kg och jag kunde se hur M drog en lättnadens suck...
Efter att ha fiskat av grundet så flyttade vi oss till ett annat ställe där jag haft gäddkänning tidigare i år. Fiskade en stund på detta ställe  började sedan att prata om att flytta oss närmare campingen när vi åkt ett hundratal meter får jag se en gädda i kilosklassen hoppa ibland vågorna,om den jagade småfisk eller tog en av dom stora dagsländor som kläcker imellanåt ska jag låta vara osagt men hela gäddan var uppe i luften. Vi stannade till för att prova detta ställe. Efter att vi fiskat en stund så tänkte jag att jag skulle ta och prova ett drag jag lånat av farsan, en tidig salmo som han fick i present för många år sedan innan vi ens hört talas om jerkfiske. Detta visade sig vara ett "Lyckat drag" som gav en gädda på 2kg och gav mig därmed ledningen med 1hg i gäddkampen. Ledningen kan tyckas knapp men det gör det hela mycket mer spännande.
Här kan ni se några bilder från dagens fisketur Samt läsa om hur min fru uppfattade dagen.


Kommentarer
Postat av: Jari

Du håller liv i tävlingen Micke, rackarns vad spännande.

2008-06-25 @ 08:04:18
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Värmarn

Gött att du återfått ledningen,då är det ordning på torpet igen=)

Jag och Tommy var ut en sväng igår vid Haganäs,5 skapliga borrar,Två största på ca fem hg och tre gäddor,största ca två kg.Fin kväll och bra fiske.

2008-06-26 @ 16:54:51
Postat av: Honken

Du kör hårt på dom där gröna slemmonstren :) Jag ska nog upp till Oresjön nästa vecka och prova lite gäddfiske. Bara att hoppas man kan få nåt stort, annars är jag inte så förtjust i gäddfiske. Nu får du lov att ta en stor en så du tar ledningen ordentligt./Honken

2008-06-26 @ 19:51:47
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Jari: Själklart gör jag det.



Värmarn: Det var inte dåligt, Jag var ute med Bernhard igår morse och letade borrar men hittade inte en enda....Har inte hunnit skriva om detta än men det kommer kanske några rader mot kvällen.

Honken: Det var inte jag heller ,men det var före jag provade på jerkfiske. Det är lite mer som flugfiske. Man ser ofta gäddan kasta sig över betet ibland alldeles intill båten,enda nackdelen är att spöna är så styva att det inte blir mycket till kamp om gäddorna inte ligger på ett par kilo eller uppåt.

Skitfiske önskas.

/Micke.S

2008-06-27 @ 10:09:30
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0