Då var båten i sjön.

Igår  var det sjösättning av båten vid campingen. Framåt kvällningen så tog jag och frun vårt första fiskepass tillsammans. Som dom flesta som läser min blogg vet så har min fru utmanat mig på gäddfiske denna sommar.
Det är tyngsta gäddan som gäller.
Denna gång var det inte några storgäddor som behagade nappa men jag lyckades lura upp en snipa i allafall och hade ytterligare en på som jag tappade. Lyckades även fiska bort min blå manta kopia som jag tagit flera fina gäddor på under vårfisket.

Den här var det som dom högg på.
None

Jag och grabben gjorde även en tur på eftermiddagen idag men kände inte ett liv....men det berodde nog mest på att han var sugen på att åka båt.


Kommentarer
Postat av: Jari

Synd på tur draget, men du snickrar väl en ny på en grisblink. Är du hemma i morgon? om jag skulle svänga förbi med flytringen efter jobbet, eller om vi skulle ta en tur ut på Rämen någon fin kväll och prova öringarna?

2008-06-01 @ 22:16:19
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Pierre

Jag brände mig rätt så rejält.

Lakanen kändes som sandpapper och nu på morgonen så kände jag mig yr och spyfärdig.

Men med lite vätska och lite russin så är man fit for fight igen.



Det var riktigt skoj igår.

Vi hade bottensikt hela tiden och såg åtminstånde 100-talet gäddor som stod och tryckte på botten.

Vi hade även ålar som följde efter jerkarna och vi kom in i ett stim abborrar och jag överdriver nog inte om jag säger att det var 8-10000 stycken.

Det var helt svart på ett område av 50 X 5 meter.



Kul att du tog ledningen i eran tävling, men det hade nog varit lite mer kul om tanten din tog ledningen.

Då skulle ju det vara lite utmaning för dig. =)

2008-06-02 @ 08:18:03
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Jari: Tja just nu har jag slut på lack så det blir väl till att beställa...Vet ej om jag blir hemma men det är ingen panik med ringen.Rämen vore skoj att testa men nu börjar jobbet på onsdag så vi får se om det blir tid över...jag hör av mig på telefon.



Pierre: Ål på jerk det vore nåt det...Har aldrig fått någon ål men det ska ha funnits mycket ål i älven när farsan var ung. Nu är det nog mer sparsamt

men jag har hittat ett par döda under dom år som jag har fiskat här.

var det någon annan art än gädda som verkligen högg på jerkarna?

Instämmer inte i det där sista. Om hon får ledningen så kommer hon att hitta på alla möjliga ursäkter för at vi inte ska komma ut och fiska..Det är alldeles lagom att ligga ett kilo plus hela tiden för då känner hon att hon har stor chans att ta ledningen.Det är i allafall så jag tänker just nu. Det var väl lite knepigt för henne med multirulle i början men nu börjar hon få till kasten. Det går nog bättre för henne när hon tar av plasten på handtaget :)

En sak jag undrar över är den magnetiska bromsen på nya rullen. När jag ställt in kast bromsen så som jag tycker är lagom så undrar jag hur det är med den magnetiska bromsen ska man justera den efter eller hur funkar det? När jag kastar så går det bra utan magnetiska men för henne som inte är så van så blir det gärna trassel. Hur gör man på bästa sätt? Beskrivningen som följde med rullen var inget vidare.

/Micke.S

2008-06-02 @ 09:04:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Draåt magnetbromsen lite så "lyfter" sig inte linan så mycket, var på det blir enklare att kasta.

2008-06-02 @ 13:20:42
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Jo det var så jag gjorde och då tyckte hon att det gick bättre men själv kastade jag längre om jag tog bort den magnetiska bromsen. Jag får ta spöt själv någon dag och gå ut och testa...hade fan tid att pyssla med sånt när det var tävling.. :)

/Micke.S

2008-06-02 @ 14:00:31
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0