Tisdag fm o kväll

Tisdag förmiddag 22/7

Blåste hårt så jag tog båten bort mot södra änden av Rostö där det läade lite. Började med att jerka lite i viken men kände inget. Trollade sedan med löja efter kanten på Rostö och ganska snabbt så högg det en gädda i kilosklassen. Fortsatte sedan tvärs över och ganska mitt på så högg det igen, denna gång var det en fin abborre på 8-9 hg. Hade tyvärr glömt kameran denna gång men jag filmade  en liten snutt.(Får se om det går att göra något av den när jag får tid och tillgång till datorn hemma. Har fortfarande inte fått till den bärbara så jag kan redigera film på den).
Drog mig sedan över mot land på västra sidan och började jerka igen. Nästan direkt högg det i rejält, denna gång var det en gädda. Det första jag tänkte var,minst fem kilo ....men den gick upp ganska snabbt och ruskade sig loss.
Lägger in en bild på Bustern och Jiggen som gått bra senaste tiden. Färgen på bustern har tagits fram speciellt för Vestlis fiske i Borlänge om jag fattat rätt så har dom tagit fram ytterligare två färger "Leksingen" och "Dalälvarn"
Jag har fått fisk på allihop.(smygreklam)



Tisdag kväll 22/7

Jag och Kjell tog en tur ut på Ösjön. Vädret var kanon och vinden hade avtagit så det var nästan spegelblankt.
Vi började på grundet bakom Storö och jag hade några hugg på samma buster som på bilden ovanför men dom ville inte fastna.
Flyttade oss bort  till grundområdet  melan Lindö och Dumpetovan. Där tappade Kjell en fin abborre på 3-4 hg.
Efter ett tag ringde telefonen,det var grabben som ville at jag skulle komma in och hämta för han ville komma ut och fiska . Vi åkte in och hämtade upp honom och trollade sedan med löja ut mot Nästö och tillbaka via Prästö. Kände inget men såg en hel del på lodet. Kan hända är det väderomslaget som gjort att dom inte biter.

Onsdag 23/7

Jag och Kjell tog en liten tur på Ösjön. Började vid grundet bakom Storö och jag fick en gädda runt kilot på samma Buster som tidigare. Fiskade av ytterligare några ställen utan resultat. Åkte sedan över mot landet tvärsöver (från campingen sett) och där fick Kjell en fin abborre på 4-5 hg.

Ser fram mot en fisketur ikväll och hoppas att vädret håller isig för i skrivande stund så är det kanonväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0