Onsdag eftermiddag och kväll...

Onsdag eftermiddag 23/7

Eftersom jag inte visste riktigt var fisken höll till för tillfället och att Viktor ville följa med ut (lite riskabelt att kasta när man är tre i båten)så bestämde vi oss för att trolla efter vad som kunde tänkas vilja nappa. Själv körde jag med löja, Viktor med jigg och Mia med en Westins Jätte 17cm.



Jag antar att hon var ute efter gammelgäddan för att ta ledningen i gäddkampen ...men jag tror nog att hon var ganska nöjd med det hon fick.....En grann abborre på 720 gram.
Grattis Mia,det ska bli gott....



Själv fick jag en på löja en liten stund efteråt som var bara aningen mindre och som fick gå tillbaka utan vägning då den satt fint krokad i "läppen" så det var bara att kroka av och släppa tillbaka.
Efter detta så körde vi tillbaka Mia som skulle sova i stan eftersom hon skulle jobba,Viktor fick titta på "Stargate" och så var även han nöjd.
Vid halv åttatiden bar det iväg ut på sjön igen. denna gång körde Viktor med löja och jag med westinaren(hans eget val).
Jag tror det var finaste kvällen som jag varit ledig denna sommar och vi hade det riktigt mysigt.



Efter en stund så fick jag en gädda i kilosklassen på westinarn och vi tappade tre fiskar på löja,av dom så tror jag att två var abborra av minst samma kaliber som vi tagit tidigare under dagen men riktigt säker kan man ju inte vara...

På hemvägen möttes vi av denna syn...



Totalt tre flaskor och en burk plockade vi upp på hemvägen så det finns även nackdelar med det fina vädret...Det är inte första gången man plockar flaskor efter en fin dag på sjön, fy fan vilka idioter. Fattar dom inte vilka skador det kan ställa till om det kommer en båt eller vattenscooter i hög fart.....

Vi tog sovmorgon idag men frammåt kvällen ska vi på dom igen....


Kommentarer
Postat av: Jari

Hej Micke. Vad härligt ni har det med semester och allt.

Jag skulle behöva återlämmna flytringen till dig snarast, vill inte ha den med när flyttlasset går.

Kan jag komma ut till er på campen någon dag? Du kan väl pingla mig på 0707133874, så kan vi ses över en kopp kaffe kanske? Hör av dig.

2008-07-24 @ 14:07:31
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Gubben

Jag begriper inte hur människor som förmodligen gillar att åka ut på sjön inte tänker längre. Vill de själva fara runt bland skräpet?

2008-07-24 @ 16:01:59
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Pierre

Fin abborre som Mia fick.

Hon slog mitt rekord på den arten.

Fint att ni plockade upp skräpet efter nötterna.

Jag säger som jag brukar. Har man tagit med sig skiten ut så har man plats att ta med sig det hem igen!

2008-07-25 @ 08:45:47
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Gubben: Dom som slänger skräpet i sjön har så fina båtar att dom snabb kör ifrån skräpet,har själv sett det. Full gas och hiva flarran över axeln det retar mej nåt fruktansvärt. Man får väl Hoppas att dom smäller in i en flaska i 30 knop med sin fina båt nån gång så kanske dom fattar vad dom håller på med.

Pierre: Ja det var extra kul eftersom det var hennes första "riktiga"borre. Man kanske kan hoppas på en ny utmaning i abborfiske nästa år...:)

/Micke.S

2008-07-25 @ 15:05:03
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0