Idag blev det tre turer...

Dagen började med att jag tog båten ut till Gäddö . Provade att jerka lite efter gädda. Började med en buster  och tappade en gädda  nästtan direkt. Drev in mot ett grundare område med mycket sten så jag satte på ett ytgående bete som skramlar och har sig(har aldrig fått nåt på det tidigare men jag tänkte jag skulle ge det en ny chans).
I andra kastet så kom det en gädda som skjuten ur en kanon och tog draget. Det var nog det brutalaste hugget jag haft sen jag började med jerkfiske även om inte gäddan var på mer än ca 1,5 kg.Det draget kommer jag att testa mer det är då ett som är säkert.
Sen for jag in till Viktor en stund och vi åt en god frukost tillsammans.
Efter nån timme så komm syrrans kille med sin farsa och sin systerson och vi for ut och släpade lite efter vad som nu kunde tänkas vilja nappa. En gädda runt kilot blev det under denna tur som vi tyvärr blev tvugna att avbryta ganska tidigt pga ett riktigt åskväder som närmade sig otäckt fort.

Framåt åttatiden så for jag och Viktor ut en kort sväng och han lyckades lura upp en fin abborre på  omkring tre hg samt en gäddsnipa som satt så illa att jag var tvungen att avliva den. (båda på den blå/vita jiggen som jag inte hunnit ta kort på än)

Så här glad var Viktor när han fått fisk. Om det var för att han fått fisk eller för att jag blev utan vet jag inte men nöjd var han i allafall.



Om det är vädret tillåter så tar vi en tur imorgonbitti (Viktors förslag).

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Grattis Viktor till firrarna, jag är jättestolt över dej. Nu blir det en god aborrmiddag när jag blir ledig. Alla era fina borrar blir världens bästa middag och fint väder får vi nog också när jag kommer ut till er på min lediga onsdag.

Du Viktor det var en fin bild på dej, du var finare än fisken/ Kram

2008-07-21 @ 23:11:25
Postat av: Pierre

Jag tror på det senare.

2008-07-22 @ 07:14:25
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0