Friveckan snart slut..

Det har blivit lite dåligt med bloggandet under den senaste friveckan men jag ska försöka göra en liten summering.

Fredag  4/7
På fredagskvällen fick vi sällskap ut i båten av en numera pensionerad arbetskamrat som också har husvagn här på campingen. Fiskade ett par timmar och jag fick en gädda på ett par kilo. Släppte sedan av Mia och for ut igen. Då fick Kjell en gädda på 2 kilo samt en abborre på runt hektot (på orange jigg). Efter en stund så fick jag ytterligare en gädda innan det var dags att göra kväll.

Lördag 5/7
Idag var det äntligen dags för  älsklingen att ta en gädda pån 1,2 kg och det var verkligen hennes tur så som hon
kämpat, själv fick jag fara hem med det fula namnet....

Söndag 6/7
Denna dag var det ett jäkla väder som inte verkade lockande ens på mig, kunde dock inte hålla mig och  lyckades lura upp ett par abborrar runt hektot ifrån bryggan. (Tappade även en gädda runt kilot  på jigg).

Måndag 7/7
For ut själv vid halvsextiden på morgonen. Började med att dra lite  löjtackel  efter abborre genom sundet ut i Runn .Fick en gädda nästan direkt men fick ge upp ganska snabbt eftersom vinden låg på så hårt. Åkte in i Ösjön istället och provade på lite olika ställen efter abborre men lyckades inte lura någon. Gav upp abborfisket och satsade på lite jerkfiske istället. åkte till en lä vik som jag sett att det brukar ligga båtar och fiska gädda i och det visade sig vara ett lyckat drag.
här kommer några bilder från äventyret (Inte det lättaste att ta bilder samtidigt som man drillar fisk).

            

             

            

            

Därmed var det nya gäddrekordet i Ösjön satt för min del 5,5 kilo och 101  cm lång.
Lyckades även lura en till gädda runt 2 kilo någon timme senare.

Mot kvällen tog jag en tur till på ösjön och fick tre gäddor var av den största låg på ett par kilo och den minsta runt 5hg.
samtliga gäddor denna dag tog på Buster jerk i färgen skitmört utom två runt kilot som tog när jag släpade löja.

Tisdag 8/7

Jag farsan och Kjell (min gamla jobbarkompis som var med i fredags) tog en eftermiddagstur på Ösjön.Kjell lyckades lura två gäddor och en fin abborre på nästan sex hekto.Själv tog jag en gädda och farsan blev utan.

Här kommer en bild på pensionärerna

           


Kommentarer
Postat av: Pierre

5,5 kg inte dåligt.

Den skulle du ha när tanten är mä ute.

2008-07-09 @ 18:54:27
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Jari

Hej på dig Forslund!! Jag gick i samma klass som hans dotter.

2008-07-09 @ 21:41:45
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Sånglöf

Vacker gädda!

Ser större ut än 5,5...

2008-07-09 @ 22:39:03
URL: http://sanglofsfiske.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Pierre: Ja men hon har en förmåga att välja när hon ska följa med eller inte...Bra fart var det i den också,synd bara att jag var själv i båten så jag kunde inte filma men några kort blev det i allafall.

Det börjar dra ihop sig till semester. Nu är det bara tre eftermiddagskift kvar, är ni fortfarande sugna på att komma upp? det vore jättekul om ni kom upp en sväng.



Sånglöf: Ja den var fin, men vågen stannade på 5,5 så jag får väl lita på den.

/Micke.S

2008-07-11 @ 11:28:36
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Härligt med lite tyngd på gäddorna! Håller med om att det kan vara svårt ta bilder samtidigt som man drillar. Men ibland har man tur och får riktigt coola bilder. /Honken

2008-07-12 @ 22:14:24
URL: http://honkens.blogg.se/
Postat av: Micke

Riktigt fin teckning på den där gäddan på 5,5 kg! :)

2008-07-15 @ 23:23:57
URL: http://mickesfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0