Fisketur på Ösjön

På Torsdags kvällen tog jag min fru och Kjell ännu ett fiskepass på Ösjön. Jag och Mia Jerkade efter gädda medans Kjell jiggade . Det hände ingenting på några timmar och vi for in till bryggan för att släppa av Mia,därefter åkte vi genom sundet  och metade upp några löjor för att ha som betesfisk. Kjell fick en gädda i kilosklassen och jag själv  tog en på tre och ett halvt. Var egentligen ute efter abborre men det är inte alltid det går som man vill. En dag kvar till semestern och jag får väl hoppas jag hittar abborrarna då istället....Man börjar undra vart dom tagit vägen, någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hittar ni lite skiftningar i botten med mycket stenformationer, eller risvasar utmed kanterna, så borde de finnas omkring det området.

Finns det betesfisk på stället så finns det säkerligen abborre. De har dock ganska korta huggperioder nu. Mitt på dagen 3-4 kan ge mycket, sen får man vänta fram till 9-10 innan det händer något igen. I varje fall i mina hemtrakter... Hoppas ni finner dom! Det är ju ett grymt fiske när man väl kommit på receptet! På dagen är det dessutom bottenmete som gäller, framåt kvällen är det bättre med flötmete på nån meters djup...

2008-07-13 @ 11:03:18
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Jag är ganska övertygad om att jag hittar på dom snart.Har provat ställen där jag fått åtskilliga på mellan halvkilot och kilot tidigare år men dom kanske inte hittat dit än,men dom kommer nog under min semester hoppas jag...Kan nog hända att jag gett upp för tidigt och övergått till jerkfiske istället. får nog lämna jerkspöt iland om det ska bli några borrar.

Hur som helst så tackar jag för tippsen,jag ska nog hitta på dom så småningom.

/Micke.S

2008-07-13 @ 12:37:18
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0