Det blev en tur på förmiddan...

Även om det inte blev så tidigt som jag tänkt. Var väl ute på sjön vid halv åttatiden. Fick en gädda på ca1,5 nästan direkt.
Den tog på samma blå/vita jigg som jag tog abborrarna på tidigare. Bytte Efter en stund till en större storlek av samma sorts jigg. Det högg flera gånger även på denna men jag fick dom inte att fastna. Troligen så var det abborrar rut ett par hg som jag missade. Övergick efter ett par timmar till att jerka lite efter gädda. Tappade en på runt 2 kg någon meter från båten. Gav upp vid tolvsnåret  för åka iland och göra fint i vagnen ifall frugan kommer på besök ; )

Kommentarer
Postat av: Pierre

Låter som om du är lite kuvad av tanten. =)

Så har nog vi alla män det.

Försök att sätta en liten extra krok nere vid svansen på jiggarna så fastnar dom säkert.

det är bara att rigga en extra lina ifrån jiggskallen till en trekrok i storlek 4-6 och sätta precis undet svansen.

e bara till att ha lite "slak" lina så förstörs inte gången.

2008-07-20 @ 16:34:49
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Nja Det var väl lite för att Viktor inte skulle behöva vara själv så länge också. Hade riggat jiggen med extra trekrok men den var nog helt enkelt för stor för dom borrarna. Det går nog bättre när dom stora kliver på.

/Micke.S

2008-07-20 @ 18:01:05
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0