Testfiske på Ösjön

Onsdag 20/8

Jag och Daniel hade bestämt oss för att ta en tur på Ösjön när han slutat jobbet . Jag hade åkt ut lite tidigare för att ösa båten och fixa lite vid husvagnen. När jag var klar med detta och satt och väntade på honom så fick jag se ett löjstim som gick inom kastavstånd så jag satte på den blå/gula jerken som jag tänke testa.



Tyvärr fick jag en "over run" (eller vad dom nu kallar det) och det blev tvärstopp i rullen med påföljd att tafsen gick av och jerken singlade lååååångt ut för att landa med ett plask och sjunka till botten.

Efter en stund så kom Daniel och vi åkte ut till grundet bakom Storö. Där var det full fart på abborrarna som jagade löjstimmen kors och tvärs runt grundet. Vi jerkade på en stund men kände inga gäddor,däremot så hade jag en efter som vände när den fick se mig. Efter ett tag så tänkte jag att jag skulle lura upp en borre i stället, så jag metade upp en löja att agna med.  Efter en stund så dök flötet och jag kunde landa en abborre på 480 gram.
Gäddorna däremot verkade inte hålla till på detta grund så vi beslutade oss för att försöka på lite andra ställen.
Vid ett av grunden öster om Rostö så hade jag satt på "top banditen" som jag skrev om i föregående inlägg och när jag fiskade den över grundområdet så hade jag ett påslag som jag missade, men efter ytterligare några meter så tog den igen och det visade sig att det var en fin abborre på 380 gram.  Nu blir det nog abborre till middag framöver.
Efter att ha försökt en stund till så flyttade vi på oss ännu en gång till ett ställe där jag haft gäddkänning så gott som varenda gång denna sommar och redan i andra kastet så högg det på den blåaktiga och denna gång var det gädda.
Någon mer fisk denna kväll blev det inte men vi kanske kan göra ett nytt försök till helgen eller vad säger du Daniel?



Börjar bli i senaste laget eller?



Den enda som levererat av dom nya, får väl se om det händer nåt på dom andra när det blir finväder.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi får väl se om jag får lite tid över till helgend för fiske. Skulle ju ha testat min jerk om jag hinner göra klart den.

2008-08-21 @ 18:56:47
URL: http://www.allfiske.se
Postat av: Micke.S

Ja hör av dig om du vill ut så kanske vi kan bestämma något. Ska bli spännande att se hur den funkar om du hinner få klart den, men du "sitter ju inte i sjön "även om du inte hinner få klart den. Det fanns ju en hel del smått o gott i din betessamling om jag inte såg fel ;)

/Micke.S

2008-08-21 @ 21:17:31
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Professional Overrun... Inget skoj! Att man glömmer hålla tummen på ibland... Det slår aldrig fel att avbryta med en kaffe då. Tecken på koncentrationsbrist ;) (Eller kaffebrist...)

2008-08-25 @ 15:51:30
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Nja jag blev nog lite ivrig när jag såg löjstimmet i ytan,såg ut som dom var jagade...men jag tog faktriskt en kopp kaffe efter detta.

/Micke.S

2008-08-26 @ 08:50:37
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0