Valborgsfiske.

Frun och sonen åkte till husvagnen för att titta på majbrasa.Själv var jag trött efter jobbet och orkade inte riktigt.Egentligen var det meningen att jag skulle tagit en premiärtur mellan Bullerforsen och Kvarnsvedsforsen.
 Frammåt 19 tiden hade jag piggnat till lite och kvällen var fin så jag tänkte att jag passar på att ta en prommenad ned till älven för att titta till mina vänner...mycket riktigt så plaskade det ordentligt både här och där.Synd nog så hade jag inte tagit på mig vadarstövlarna och vattnet hade stigit ordentligt,så det var knepigt att komma i  bra läge för kast.
Hur som helst så började jag fiska i övre viken men kände inget så jag gick snabbt ner till nästa vik och började med att skrämma ut en gädda som var alldeles inne vid land. Efter några kast så smackade det på en fin gädda på en manta kopia som jag gjorde förra våren.Efter en stund så hade jag fått in den så mycket så jag kunde se den och hade jag fått upp den så hade det nog varit personbästa men den lyckades gå runt några grenar medans jag hade fullt sjå med att hålla fötterna torra och sedan gick den lös :)
Efter ytterligare några kast så hade jag hugg igen men bommade. En stund senare så var det en på igen och av virveln att dömma så var den stor men jag kände den aldrig riktigt.
Några kast senare blev det tvärstopp men denna gång hade jag lyckats fastna i en cykelslang som satt fast i botten och något jävligare att fastna i har jag svårt att tänka mig.
Det hela slutade med att jag fick ta av mig stövlarna och vada ut till låren i det iskalla vattnet för att få loss betet och därmed har jag i allafall slagit ett personligt rekord. Två iskalla fotbad samma vecka.
Ibland händer det mycket på en och en halv timme.


Kommentarer
Postat av: Mia Frugan

Det är bäst du håller dej hemma, varenda grannkärring talar om en fisketokig karl som går med kalsonger i älven under rådande vårflod...

2008-04-30 @ 23:10:33
URL: http://miajaverling.blogg.se
Postat av: Micke.S

Nja det räcker nog om jag tar på mej vadarstövlarna nästa gång...

2008-05-01 @ 04:55:03
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Pierre

Tråkigt att du tappade en stor dam.
Det kan ju vara roligt att grannkärringarna har något att prata om. :))

2008-05-01 @ 06:26:37
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Gubben

Då var det DIG jag hörde talas om i turistbyrån - de skröt om en ny sorts vadare som siktats i älven!
:))

2008-05-01 @ 08:48:40
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Pierre.Mitt personbästa är 4kg så det är ju inte mycket att skryta med, den här var nog i samma storlek men var som en rugbyboll över buken.Såg nästan komiskt ut, men nu vet jag i allafall att det går in lite större gäddor i vikarna neranför mig vilket jag inte varit säker på tidigare.Det är första året jag fiskat Riktat efter gädda men det lär nog bli mycket mer av den varan framöver.

Gubben:Om det var den nya bleka lurviga typen så var det mina. Eventuellt så blir det öringfiske i Sången idag efter jobbet. Ifall det blir av så kommer det rapport senare ikväll eller morgon.

2008-05-01 @ 09:29:55
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Örjan

Tjena....
Skulle va skitkul att bjuda dig på en premiärtur i Väsman. Sätter i båten som är färdigpreparead i helgen. ? har du någon e-mail ? hittade ingen på sidan. Ludvika big fishing.... f.d. grannen på Sunnanö.

2008-05-01 @ 19:47:11
Postat av: Micke.S

Hej Örjan!
Kul att du kikar in på min blogg.Har inte lagt ut mejlen i bloggen men om du fyller i din mejl i fältet för e-postadress när du skriver kommentar så får jag din adress och kan mejla dig(din mejladress kommer inte att synas i bloggen om du skriver den där).
Vore skoj att hänga med ut på Väsman någon gång framöver,jag jobbar nu i helgen men det lär väl passa nån gång framöver.Hör av dej så kan vi bestämma nåt.Det finns en länk till mitt skiftschema under länkar jag är på a-laget.
Satte upp förtältet för nån vecka sen så snart flyttar vi ut på campen...
Vi hörs
/Micke.S

2008-05-02 @ 13:00:23
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0