Fisketur före Jobbet.

Vädret var så fint så jag gjorde en liten fisketur ner till älven. Kände inget i viken där jag fick två  gäddor och tappade en för några dagar sedan. Fiskade där någon timme utan minsta tillstymmelse till fisk. Gick ner till viken nedanför och satte på en av dom nya jerkarna. Provade att byta mellan lite olika beten men utan reultat.efter en kvart så vadade jag ut så långt jag kunde  och började fiska snett innåt land.Hade en som följde efter ända tills den fick se mej ,då tvärvände den och lämnade mej med en stor virvel.(Är jag så ful). Väntade någon minut och försökte räkna ut var den tagit vägen. Lade sedan ett kast på ungefär samma ställe som tidigare. Gjorde ett par snabba ryck sen lät jag betet vara stilla. Då högg det brutalt.Det var en gädda på strax över kilot som fick friheten åter. Sedan var det dags att gå hem för att hinna till jobbet i tid.
 
image56

Den här var det som gav utdelning.

image55

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är lite extra kul när man får fisk på egengjorda beten.
Grattis..

2008-04-21 @ 21:08:45
Postat av: Micke.S

Ja man har ju lagt ner lite tid och arbete så det är kul när det fungerar.
/Micke.S

2008-04-21 @ 23:04:23
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Jari

I dag den 22/4 kastade Rämen sin vinter päls, sjön sköljde under dagen när jag var på jobbet. Jag kom hem vid nio tiden då var stora delar av sjön öppen.

2008-04-22 @ 22:50:31
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Härligt!
Då får man ut premiärdra snart då.har ett par nattskift kvar men kan kanske hinna en tur under friveckan.
Vi hörs
/Micke.S

2008-04-22 @ 23:15:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0