Bomturer.

Igår var t det en tur på dalälven med Janne.S. Vi började med at t släpa från Janne upp till motorvägsbron där vi stannade och kastade en stund. kände inget förutom botten ett antal gånger. Sen åkte vi ner till Tunaåns utlopp i älven och kastade.Kände inget där heller och vattennivån är fortfarande ca 1m för låg. var även upp i tunaån ett hundratal meter men utan att varken se eller känna något.

Idag var jag ner till älven och fiskade  mellan Bullerforsen och Domnarvsforsen. Hade ett hugg av en gädda som högg bara någon meter från fötterna på mig där jag stod utvadad men jag blev så snopen att jag bommade mothugget.Tyckte liksom att kastet var utfiskat redan när den högg men så kan det gå. Inne i vassen var leken i full gång. Funderar eventuellt på att försöka ta mig ut med båten mellan Bullerforsen och Kvarnsvedsforsen i morgon.Det borde kunna vara läge där nu.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Nu är det nog bara att vara envis och dra dit ett par gånger kommande veckor. Gäddleken här nere har tagit 4 veckor, varav de största var inne nu denna helgen. Redan runt 8-9 grader i lävikarna här.

Vi fick bara smått också i början då tempen låg runt 4-5 grader. Många efterföljare dock...

2008-04-29 @ 08:03:12
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0