Hänt under sommaren...

Trots att jag inte haft lust att skriva under sommaren så har det så klart hänt en del på fiskefronten. Det har blivit en hel del vertikaljiggning,både efter gös och gädda,nåra abborrar har det också blivit. Den största på ca 650g.I år har jag även kört igång med att gjuta egna jiggar. Dom ser fortfarande ut som f-n men jag har i alla fall fått fisk på några av dom. Det mesta fisket har väl som vanligt bedrivits på Runn,Ösjön,Vikasjön och Amungen samt några pass i älven. Ett nytt PB har det också blivit och det var när jag var på Amungen tillsammans med Bengan för ett par veckor sedan, egentligen var det två PB för jag fick en på 5,3 kg samma dag, inte illa på hemgjutet :D
 
Gös 6,8 kg 89 lång
 

 
Gös 5,3 kg
 

 
Den kvällen sommnade man i allafall med ett leende på läpparna,det är märkligt hur enkelt allting känns när man fått ett par sådana fiskar, det känns liksom att man knäckt koden och vet precis hur all ska gå till, men faktum är att jag har varit dit ett par gånger till, och då fick jag dras med det nesliga namnet,så det är kanske inte så enkelt ändå... men än ska man väl hinna med några turer innan isen lägger

Kommentarer
Postat av: Herr D

Siddu!
Riktigt fina pjäser grattis!
Förbaskat gott är det också :-)

2012-09-14 @ 11:00:59
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Tackar! Fast just dom där fick simma vidare,men jag fick två matfiskar också så jag är nöjd.

2012-09-14 @ 17:57:21
Postat av: Erik Fransson

Grattis Micke!
Önskar jag hade mer tid för fiske när jag ser dina kolosser till gösar. Har blivit en fisketur på sistone och det uppe i mockfjärd vilket resulterade i fyra öringar vilket var helt ok, man får inte klaga.
Ha det bra/ Vi hörs, ErikF

2012-09-15 @ 19:52:06
Postat av: Micke.S

Tack Erik! Fyra öringar på en tur är ju inte illa,var det någon storlek på dom då?

2012-09-16 @ 07:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0