Nyss hemkommen från campingen...

Har varit därute några dagar nu. Mest har det blivit Jerkfiske. Har lurat en hel del gäddor men mest smått, största på  lite över tre kilo. Några abborrar har det också blivit var av två på jerk den största på 6 hg. Igår kväll fick jag besök av Jonas och Maja samt en kompis till Jonas. Vi kämpade länge i regnet och till slut så lyckades Jonas lura en snipa.

Jonas krokar av...

Får väl se hur vädret blir framöver,om det blir skapligt så far jag nog ut snart igen.

Hänt på fiskefronten...

Det har hänt en hel del på fiskefronten den senaste tiden, har  bott ute på campingen några dagar och fiskade då mest med Bernie. Fisket har väl gått sisådär för min del, har fått en hel del gädda men ingen över tre kilo. Bernie däremot lyckades lura denna på en vectra vertikal tacklad med löja på jerkspöt(som tur var).

Gädda   111cm  ca 8,5kg. Nytt PB på Gädda för Bernie, stort Grattis!!!

Abborrarna däremot har lyst med sin frånvaro, har inte tagit en enda än , men jag har väl inte letat så mycket än heller. Sista kvällen jag var ute så såg jag abborrarna jaga men då var det dags att åka hem eftersom jag skulle till Amungen nästa dag.

Det var Martin jag och Bengan som skulle göra ett nytt försök. Det nappade inte alls lika bra som förra gången vi var där men efter ett tag så lyckades Bengan lura upp en gös. Vi fiskade vidare utan att det hände så mycket men rätt som det var så högg det på mitt spö och upp kom denna...

Årsbästa för min del,  3040g

Provade sedan lite till innan vi avbröt för tältuppsättning och korvgrillning. Bengan avvek för han skulle upp och jobba tidigt på måndag morgon.

Efter att vi fått lite mat i oss så fortsatte vi fiska men det var trögt men senare framåt kvällen så fick vi varsin liten gös.

Det skulle sedan dröja ända fram på nattkröken innan det började hända något, men vid ett tiden så fick Martin på denna...

Nytt PB för Martin 3700g om jag inte minns fel, stort Grattis Martin!!!

Vi gav upp vid 3 snåret och då var det skönt att krypa ner i sovsäcken kan jag lova.
Vaknade vid ca 08.30 av att det kom en bil, och ur klev förra årets vinnare av Rekord fisken Benny Hellström.
Det var en mycket sympatisk herre som berättade bla om gösen han fick och resan han vann och att det var första gången han reste utanför Sverige ,samt en hel del övrigt allmänt fiskesnack.En riktigt go "Gubbe" och värdig vinnare.
Fiskejournalen har lagt ut en film om resan och första delen kan ni se här.

Vi fiskade vidare tills fram på eftermiddagen och hade några hugg men ingen som ville med upp så vi gav upp och åkte hem.
blir nog hemma nån dag nu, men sen så blir det nog campingen igen för att kolla om abborrarna vaknat till liv.

I år har jag ingen dator när jag är därute så därför kan det  bli lite dåligt med uppdateringarna av bloggen.

Revansch...

Förra turen till Amungen gick väl inte så bra för min del vilket bara gjorde mig mera taggad inför gårdagens tur tillsammans med Bengan och Martin.
Hade dessutom varit och köpt upp mig på ett par flaskor doftmedel(vilket jag inte hade sist vi var ut). Måste nog erkänna att jag börjar tro att det kan göra stor skillnad  vissa dagar.Ska bli spännande att testa under sommaren.
Det blåste ganska friskt men bara efter några minuter så kom första hugget och jag kunde landa första gösen som låg på omkring kilot skulle jag tro. Vi bommade sedan några fiskar men rätt som det var fick jag en skaplig abborre på 3-4 hg. Efter att vi flyttat på oss en bit så fick jag ett rejält hugg och kunde landa en gös på ca 3 kg(svårt att väga när det blåser som det gjorde). Efter en stund så fick Martin på säkert dagens största fisk (på en egenknuten vertikal fluga)om den hade kommit upp men tyvärr så gick linan av.
Nästa gång var det Bengans tur, en fin gös på ca 2,7kg. Får väl säga grattis till Bengan som höjt PB 3 ggr på ett par veckor nu. Totalt så fick jag fyra gösar  och en abbore under dagen,Bengan två gösar och Martin fick dras med namnet denna gång.

Bengan med nytt PB.

Amungen...

I onsdags var det dags för årets första tur på Amungen. Det var Bengan,Martin och jag som bestämt oss för att göra ett försök. Enligt rykten så skulle fisket vara riktigt bra, och det var det också för vissa.Martin tog oskulden på sitt nya vertikal spö med fyra eller fem gösar och Bengan fick nog ungefär lika många....Och jag själv fick dras med det nesliga namnet:(
Det spelade ingen roll vad jag hängde på,inte ett pet medans dom satt och hade hugg på hugg på precis lika jigg.
Det var väl inte dom största gösarna som nappade denna dag så det kanske var därför jag blev utan:D

Martin håvar åt Bengan

Martin Krokar av

Just nu har jag semester men har inte flyttat ut till campingen än, har haft fullt upp med "måste göras saker" ett tag nu men hoppas att det börjar lugna ner sig nu.