Revansch...

Förra turen till Amungen gick väl inte så bra för min del vilket bara gjorde mig mera taggad inför gårdagens tur tillsammans med Bengan och Martin.
Hade dessutom varit och köpt upp mig på ett par flaskor doftmedel(vilket jag inte hade sist vi var ut). Måste nog erkänna att jag börjar tro att det kan göra stor skillnad  vissa dagar.Ska bli spännande att testa under sommaren.
Det blåste ganska friskt men bara efter några minuter så kom första hugget och jag kunde landa första gösen som låg på omkring kilot skulle jag tro. Vi bommade sedan några fiskar men rätt som det var fick jag en skaplig abborre på 3-4 hg. Efter att vi flyttat på oss en bit så fick jag ett rejält hugg och kunde landa en gös på ca 3 kg(svårt att väga när det blåser som det gjorde). Efter en stund så fick Martin på säkert dagens största fisk (på en egenknuten vertikal fluga)om den hade kommit upp men tyvärr så gick linan av.
Nästa gång var det Bengans tur, en fin gös på ca 2,7kg. Får väl säga grattis till Bengan som höjt PB 3 ggr på ett par veckor nu. Totalt så fick jag fyra gösar  och en abbore under dagen,Bengan två gösar och Martin fick dras med namnet denna gång.

Bengan med nytt PB.


Kommentarer
Postat av: Roy

Hej!

Vilken sorts doftmedel använder du?

2011-07-09 @ 09:27:15
Postat av: Micke.S

Tjena Roy!

Har för mig att det heter rebel eller nåt liknande.

köpte på vestli i en liten flaska som man spreyar på jiggen.

2011-07-10 @ 10:27:17
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0