Dubbelhugg, trodde vi...

Igår blev det en heldag till på isen, denna gång på Vikasjön. Det var jag och Fawaz även denna gång,men vid middagstid så anslöt även Martin. Jag och Fawas kom väl ut vid halv tiotiden och vi fick nog upp sex snipor innan vi borrat ut alla spön. Därefter blev det tvärdött i några timmar ,så när Martin kom så beslöt vi oss för att testa på en annan plats. Ganska snabbt så fällde det på ett av Martins spön, och det verkade vara en fin bit,bara några sekunder efter så fällde det på ett av Martins andra  spön ca 30 meter därifrån, så Fawaz fick ta hand om det, samtidigt som jag assisterade Martin,även detta verkade vara en fin bit. Själv sprang jag och hämtade avkrokningsmatta,våg och annat som vi glömt ivår iver(ett par vändor blev det).Efter ca 15-20 minuter  och många rusningar kunde Martin lyfta upp en fin gädda på 98 cm och 4,7 kg (har jag för mig att det var).Inte i närheten av den storlek som vi hade trott, men det visade sig ha sin förklaring, för i linan till Martins gädda satt även en annan lina intrasslad, och den gick till spöt som Fawaz stod och blåhöll,inte så lite snopna var vi, och det tog en stund innan poletten trillade ner och vi insåg vad som hade hänt,men ett gott skratt blev det när vi fattade. 
Vi körde på en stund även efter att det mörknat, och sista gäddan kom faktiskt när det blivit helt mörkt.
Tack Martin och Fawaz för en trevlig dag på isen och en oförglömligt fiskehistoria :D



Kommentarer
Postat av: Martin

Jepp, det var surt. Vilken dragkamp det blev och jag vann den. Men mitt snus är färdig bakat. Imorgon blir det nya tag för mig och grabben.

2012-02-29 @ 23:18:18
Postat av: Micke.S

Tjena Martin,blev du nöjd med snuset?

2012-03-02 @ 09:57:14
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Erik Fransson

Hejsan Micke!

Hoppas allt är väl.

Det har ej funnits någon tid för mig att fiska.Och inte så mkt tid för annat heller eftersom det är tokmycket i skolan just nu. Hur har du själv haft det på fiske fronten ?

Förresten har du fått ngt mail från mig?

Annars så kan du maila på den här adressen som följer denna kommentar. Vi hörs framöver/häls Erik F

2012-05-01 @ 19:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0