Rapport från Sunnanö Camping...

28/6

Tog en tur frammåt kvällen tillsammans med Bernie, man kan väl inte säga att dom var på hugget men vi
lyckades lura upp två på ett par hg och alldeles innan vi for in så dök mittflöte sakta men säkert. Det visade sig vara en abborre på nio hg som jag tyvärr blev tvungen att mörda ihjäl eftersom den svalt kroken ända ner i magen vilket naturligtvis var mitt fel eftersom jag lät den gå då jag tappat några innan pga att jag varit för snabb....
Hur som helst blev det en riktig abborrfest här på campingen för min familj och mina föräldrar .(hade ju några klara för grillen sen tidigare)



29/6

Gäddkampen har börjat !
För dom som inte vet det så har min fru utmanat mig i vem av oss som lyckas dra största gäddan under sommaren.
Eventuellt så kör vi abborre också. Tävlingen gäller endast då vi båda är ute i båten samtidigt.
Nu har altså frugan festivalat färdigt så igår kväll begav vi oss ut och jerkade efter storgäddor. Jag lyckades lura upp en gädda ,ingen storgädda men jag tog i alla fall ledningen i årets gäddkamp med en gädda på kilot (1,04)om man ska vara petig.  Här kan ni läsa om och se bilder på hur Mia(frugan) upplevde kvällens fiske. 

30/7 
Gick upp halv sex för att ta en fisketur Med Kjell.F,en gammal arbetskamrat som numera är en glad pensionär.
Vi gick ut hårt och startade med en slät kopp kaffe i Kjells husvagn för att sedan gå ner och meta upp lita agnfisk.
Detta gick inte så bra men efter ca en halvtimme så hade vi fått ihop en fem sex småmörtar .Sedan begav vi oss ut i sundet mellan Runn/Ösjön och metade men det var trögt. Kjell lyckades lura upp en abborre på ca 2hg efter en halvtimme vilket senare skulle visa sig bli fisketurens enda fisk. Själv får jag dras med det nesliga namnet tills nästa fisketur. Kan väl tillägga att jag tappade en gädda på 2+ men nu vet jag var den står tills jag och frugan ska ut i kväll:)
 

Kommentarer
Postat av: Jari

Vad bra att du öppnar lite försiktigt i gädd-fighten, synd att knäcka motståndaren på direkten. Det såg riktigt gott ut med grillad abborre.

2009-07-01 @ 19:07:27
Postat av: Magnus

Mmmm... Abborrfest! Himla vad sugen man blir på att dra med grillen och frugan ut på picnic snarast möjligt!

2009-07-02 @ 14:48:11
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jari:Om det nu vore så att det var planerat ja,men jag har helt enkelt inte lyckats få nån större:)



Magnus: Grillat=gott nästan oavsett vad det är för nåt

2009-07-02 @ 16:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0