Nytt på fiskefronten..

I måndags regnade vi hem från campingen, kände att det var dags för några dagar i stan. Provade lite jerkfiske i älven
i måndags och tisdags. Tre påslag i måndags på ett nytt ytbete jag inte kunde motstå sist jag var in på Vestlis. Minns ej vad det heter men det ser ut som en cigarr med  en "propeller"fram och bak som skvätter upp vatten. tre påslag även på tisdagen var av en som fastnade .
Igårkväll blev det en ny tur i gäddkampen och jag utökade ledningen med en gädda på ca 2,2 kg.( tog på en top bandit i färgen "skitmört"). Mia har gjort ett inlägg om fisketuren i sin blogg så om detta kan ni läsa här.
Vid fyra tiden i morse tog jag och farsan en tur för att jaga abborrar eftersom dom verkade vara igång i går kväll men vi fick vända om ganska snabbt eftersom det drog ihop sig till oväder.(farsan hann dock få en gädda på strax under kilot innan regnet satt igång).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0