Tillbaks på campingen..

6/8
På onsdagskväll kom vi ut på campingen igen. Hann inte med nått fiske den kvällen men på torsdagskvällen tog jag och Kjell en tur på Ösjön.Själv lyckades jag inte lura varken abborre eller gädda men Kjell lyckades lura en gädda på 1,8.
Spinnare var tydligen detsom gällde denna kväll. Vi hade i alla fall tur med vädret....




7/8

Jag och Kjell gjorde ett nytt försök , vi började med att meta löja men det gick så dåligt att vi beslutade oss för att försöka ute i sundet där vi även tänkt att  meta abborre. Där gick det bättre, löjorna gick runt i ytan lite överallt. Efter att vi fått upp några löjor så började vi meta abborre. Själv fick jag bara en borre men Kjell fick nog 6-7 stycken innan dom tvärslutade nappa. Dom flesta tog han på spinnare men dom största högg på löja. Vi var nog ute lite för sent för vi kom inte ut förrän vid 8 tiden och det slutade nappa vid halv tio tiden. I morgon ska jag försöka häva mig ur sängen lite tidigare men det är inte säkert det går att fiska där jag tänkt för idag börjar kräftfisket för dom lyckligt lottade med fiskerätt, och då brukar vart enda fiskeställe vara belammrat med kräftburar. Dom flesta borrarna vägde runt 2hg men den största var på 6,2hg

Här kommer en bild på "Kjell in action"


Kommentarer
Postat av: Magnus

Tjena Micke! Äntligen tillbaka på vattnet igen och gör abborrarna osäkra ;) Det är inte mycket som slår tidiga morgnar med borrefiske faktiskt! Dragit nån kilosborre denna sommar? Jag hoppas på att min skall komma snart...

2009-08-07 @ 13:12:09
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Magnus: Nu ska det förhoppningsvis bli lite fiske framöver.Det gick bra i början på sommaren men det har varit trögt med dom stora ett tag nu. Tre runt kilot har det blivit, 1120,1000 och 900 har jag för mig att det var. Förhoppningsvis kommer jag in i ett stim snart för nu har det gått dåligt ett tag.

2009-08-08 @ 10:11:45
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0