Hänt sen sist...

Fisket har inte gått nåt vidare ett tag nu, åtminstone inte för mig. Jag och Bernie har varit ut ett par vändor men endast fått några borrar var av dom största runt 3hg. Hade även en bomtur när jag var ut en snabbtur med en kille som heter Kristoffer,han lyckades dock lura upp en borre runt hektot. 
Igår gjorde dock jag och Johnny(äldsta grabben) en tur mitt på dagen och det kanske inte var helt fel för han började med att få en gädda runt halvkilot när vi släpade löja. Sen åkte vi iväg till ett grund och provade att meta med löja och då högg det i direkt när han slängde i, jag var nästan helt säker på att det var en gädda men det visade sig efter någon nervpirrande minut att det var en borre och inte någon dålig sådan heller. Även jag lyckades lura upp en på ett par hekto innan löjorna var slut.

Så här såg det ut,  Abborre 840 g.









Han har länge sagt att han vill bjuda mig och Mia på middag och nu klarade han sig billigt undan :)

Ingen av mina söner har varit speciellt fiskeintresserade men nu hade han sagt ett tag att han ville komma ut och gästa oss ett tag samt fiska lite så det var ju extra kul att det var han som fick fisk, då kanske det blir fler gånger framöver.
kan väl även tillägga att det troligen var PB för grabben.
Taggad av detta så ville även yngsta sonen ut en sväng på kvällen  men då kammade vi noll.
Jag hade förresten  fel angående kräftfisket i förra inlägget det var inte under helgen som var, jag måste ha fattat helt fel för nåt sånt var det inte på gång vad jag kunde se.

Nu är vi inne i stan några dar men jag kanske far ut och fiskar lite ändå  ifall jag inte kan hålla mig :)

Kommentarer
Postat av: Honken

Fin matfisk, smakade den bra?



H

2009-08-11 @ 20:47:44
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Honken: Jo då, räckte fint till två personer.Mia o Viktor fick käka köpt makrill men det är ju inte illa det heller:)

2009-08-12 @ 09:59:27
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Viktor

:D FISK!

2009-08-14 @ 11:57:56
URL: http://dinmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0