Vilken härlig dag...

I brist på pålitliga isar så blev det ett kort gäddpass neranför Bullerforsen. Någon fisk blev det inte men det spelade ingen roll för det var kanonväder. Kunde dock konstatera att det är dags att sätta igång med jerktillverkningen igen,
för jag har fiskat bort dom flesta beten som var gångbara förra våren. Förhoppningsvis hinner jag fixa till några innan vattnet börjar stiga och gäddorna kommer in i vikarna där jag brukar fiska. Har även kommit en bit på "ismetes pulkan" som jag började med för några månader sen, lite småfix kvar samt att jag funderar på att göra ett till underede med hjul på så att jag kan använda den på sommaren också när jag fiskar nere vid älven.
Imorgon kör jag nog igång med några nya jerkar och är vädret bra så kanske det blir ett pass vid älven också.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Skoj att du är tillbaka på bloggen.

Är inne varje dag och undrar om du skrivit något.

Synd att du inte lyckades lura någon gädda.

Själv har jag inte varit ute på premiär ännu.

Har haft allt för mycket med annat att göra.

Kan tänkas att det kan bli en tur på måndag, men det är inte helt säkert.

Vi renoverar om vårat kök och matsal, så det blir nog en tur till jönköping för att beställa nya mattor.

Ha det.

2009-04-11 @ 20:42:26
URL: http://team-nappet.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Pierre: Håller med om att det inte varit mycket bloggande på sista tiden,fast det har ju inte varit mycket på fiskefronten heller för min del. Idag sågade jag ut ett gäng nya jerkar ur en ekplanka.Hoppas få tid till att slipa till dom under denna frivecka men det finns så mycket annat som måste göras så det återstår att se om det blir tid till det.

Vi hörs /Micke.S

2009-04-12 @ 17:44:08
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Se där ja, du har vaknat till ;) Tråkigt att det inte blev nån fisk. Men jag kan trösta dig med att jag spenderat hela påskdagen i Dalälvens inte alltför varma vatten utan få någon fisk.



Honken

2009-04-12 @ 21:59:39
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Micke.S

Var du i Borlängetrakten eller?

/Micke.S

2009-04-12 @ 23:36:49
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Honken

Nej jag var i Moratrakten

2009-04-13 @ 07:41:13
URL: http://www.flyfisher.se
Postat av: Jari

Hej Broder

Såg nyss att du lagt ut en krok om eventuellt fiske i påsk, har haft fullt upp i dagarna ändå.

Men det går väl fler tåg, som vi brukar säga.

Nästa varma dag som kommer skall jag ta ut en halvdags ledighet ägnad i flugfiskets tecken, om det kan intressera herrn så slå en pling.

2009-04-14 @ 16:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0