Ännu en skön dag vid Dalälvens strand.

Frivecka,vackert väder och ca 2-3 hundra meter till en vik som gett tre gäddor  på över 6kg sen i lördags(Även det inte var jag  som tog den största). Just nu känns livet underbart. Igår delade jag upp dagen i två fiskepass. Det första från middagstid fram till ca 15.30 tiden. Redan i tredje kastet var det en stor gädda som följde efter betet men utan att vilja bita hur jag än försökte locka den till hugg. Jag hade satt på en blå mantakopia (har fått förtroende för denna modell under veckan som gått).
Eftersom gäddan var efter i flera kast så provade jag  att  byta bete men då ville den inte alls. Jäklars vad jag saknade den kexchoklad färgade som jag tappade för några dagar sedan. Fortsatte att fiska mig nedströms i några hundra meter med den blå och då gick det så här...



Den vägde väl någonstans mellan 2,5 till 3 kg. Fick en till på ca 1,5 kg efter en stund.

Sedan tog jag en paus på några timmar för att uträtta lite ärenden. Var bland annat och kollade på priser på videokameror .Funderar på om jag ska ta och införskaffa en framöver,måste bestämma om jag ska satsa på en som är vädertålig eller om ska ta en med hårddisk (dom hamnar i samma prisklass). Misstänker att den vädertåliga kanske inte ger samma kvalite på filmerna. Brukar ju vara så med sådana prylar.

Vid 18 tiden  gick jag ner igen och fiskade några timmar denna gång  fick jag en på ca kilot och en på halvkilot.

här kommer en bild på betet som gav fyra gäddor denna dag



Eventuellt så blir det en ny tur mot kvällningen (man kommer ju ihåg hur förra lördagskvällen slutade).

Kommentarer
Postat av: Pierre

Satans vad gäddor du plockar.

Hur många är du uppe i nu??

Var ute nu ikväll, det var trögt som f-n.

Min fiskebroder fick en gädda på ca kilot på vertikal jiggning.

2008-05-10 @ 21:34:00
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: peter carlsson

tjenixen micke,va fisk du får i älven,har du varit till rämen eller sången än?vi får höras längre fram när esa kommer hem så vi får ta en tur till rämen,

2008-05-11 @ 08:27:23
Postat av: Micke.S

Pierre: Det har gått bra som sjutton den här veckan.Har aldrig försökt riktigt på gädda förut men brukar få en del ibland när jag fiskat efter abborre.Jag ska försöka summera veckans fångst ikväll om jag får tid.I eftermiddag ska jag åka till en kompis som bor nedanför nästa kraftstation.Där har vattnet ökat först under veckan som varit.Han hade varit ner och provat med spinn igår och tappat två stycken. Det blir nog till att fiska mer gädda framöver.Provade lite jerkfiske för första gången förra våren och fick väl några gäddor men jag missade nog den riktiga huggsexan.Kan kanske bero på att det inte var någon vårflod så dom kanske inte höll till där jag varit nu.

Peter:Ja det har blivit några stycken.Har varit till Sången en vända med Esa men vi kammade noll.Självklart ska vi ut och dra på Rämen när Esa kommer hem.(Såg förövrigt regnbåge som vakade ovanför bullerforsen härom dan)Dom kommer neråt: )Hörde även att det fångas bågar vid mellstabron.Men det får vänta tills gäddfisket är över. Imorgon börjar arbetet igen puh!

2008-05-11 @ 12:07:29
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0