Ur led är tiden...

Eller vad det nu är man brukar säga. Idag förlorade jag ledningen i gäddutmaningen till min kära hustru. Det började med ett pass vid middagstid men fick lov att avbryta pga spöregn, samt att frugan fick ett rejält skatbo redan i första kastet som inte gick att reda ut i båten(regnkläderna hade vi så klart glömt i husvagnen).
Eftersom Mias kläder inte var riktigt torra så tog jag en tur självvid femsnåret. Provade först lite efter abborre men kände inget på någon timme så jag tänkte leta lite gädda istället...Bytte till jerkspöt och stannade till vid ett grund där jag fått några gäddor runt kilot förr om somrarna.
Redan i andra eller tredje kastet högg det på en fin gädda.
Efter att ha vägt och mätt  den  så var jag rejält taggad inför gäddutmaningen och tänkte jag att nu måste väl  ändå Mias kläder ha torkat så jag ringde upp  och frågade om hon ville att jag skulle komma in och hämta upp henne för lite gäddfiske.
Vid tredje stället som vi stannade till och provade(vid det här laget började hon få till kasten riktigt skapligt) så ropade hon till att hon hade fisk på. Det var en fin gädda på 1,8 kg och som tog henne till ledningen i gäddutmaningen.
Jag kan väl bara konstatera att segern inte kommer att vara självskriven i sommar och säga GRATTIS Mia.

Här följer några bilder från dagens äventyr...



M före trasslet....



M reder ut trasslet(Detta gjorde hon med beröm godkänt och utan gnäll).



M har tagit ledningen med en gädda på 1,8 kg



Det var ju rackarn synd att jag inte tog denna under tävlingen men det var ändå den största jag fått i Ösjön (än så länge)
98 cm lång och 5,4 kg vägde den. (nu vet jag i allafall var den håller till, hoppas bara det blir jag som tar den nästa gång).

Kommentarer
Postat av: Pierre

Se där ja! =)

Då börjar utmaningen ordentligt.

1,8 är en fin bit men absolut inget svårt att slå.

Synd att du inte fick den stora under tävlingen.

Men det löser du ska du se.

2008-06-15 @ 09:23:59
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Jari

Jag tycker din taktik stämmer bra överens med vad min vore, håll spänningen på en lagom nivå och ta gliringarna med jämn mod. Du fixar det tillslut, jag är helt övertygad.

2008-06-15 @ 12:05:08
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-06-15 @ 13:09:46
Postat av: Micke.S

Tackar för stödet,Hoppas bara att hon vill ut flera ggr så man kan ta tillbaka ledningen...men nu ska ni se att det dyker upp en massa andra saker som måste göras,dåligt väder förkylning m.m ....

/Micke.S

2008-06-15 @ 13:15:43
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Mia Frugan

...eller tvättning av kalsonger va?/ Hälsning den nuvarande ledaren...:-)



2008-06-15 @ 14:36:20
Postat av: Micke.S

Äh,det finns det ju andrasom sköter så bra....

/Micke.S

2008-06-15 @ 17:56:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Värmarn

Vart tre st små gäddor och två fina borrar,ena borren runt 8hg.Vet inte hur det står till på gös fronten där,men ål ska det finnas=)

2008-06-15 @ 19:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0