Äntligen semester!

Första dagen på semestern( i måndags) tillbringade jag i stan,gjorde en kort tur ner till älven med flugspöt men såg endast ett vak och gav upp efter ett par timmar av varierande väder.
Tisdagen och onsdagen ägnade jag åt att tillsammans med min fru bygga en uteplats vid husvagnen.
Här kan ni se hur det blev.

På torsdag kväll var det äntligen dags för en fisketur,Tyvärr hade M huvudvärk och kunde inte följa med.
Jag bestämde mig för att satsa på lite abborre denna gång. Började med att jigga lite runt ett av grunden som vi tagit en del gädda på tidigare under sommaren. Det högg redan efter ett par kast men det var en gädda i kilosklassen.
efter en stund å provade jag att meta lite med löja som agn (brukar vara ett dödligt vapen för abborrarna häromkring) och det högg nästan direkt. Gädda även denna gång fast något mindre. Övergick till att jigga och efter en stund så högg det igen och denna gång var det en randig rackare som tagit jiggen.



Årets första "riktiga" abborre bjöd på en fin kamp även om den hade tröttnat när bilden togs.



Som ni ser på bilden så blir det middag av denna och ytterligare en som vägde runt 4hg, Har inte ätit abborre sen förra sommarn så det ska bli riktigt gott .


Det blev totalt två abborrar och tre gäddor detta fiskepass vilket jag tyckte var helt godkänt.
Troligen så blir det ett nytt fiskepass ikväll om vädret tillåter.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Grann borre. Grattis.

Var ute ikväll och jerkade lite med broder.

Han fick en abborre på 620gr på jerk.

Hans största.

För övrigt hans 3:e pb i år.

två på gädda och nu abborren.

2008-07-18 @ 22:01:40
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Ja den var fin,dom verkar börja komma igång nu, ska

försöka sätta tillbaka några så det finns kvar ifall du kommer upp ;) Du får gratta brorsan din från mej.

/Micke.S

2008-07-19 @ 11:19:40
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Pierre

Ska jag göra

2008-07-19 @ 15:46:15
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: värmarn

Fan det var en grann borre,grattis!

Sjukt sugen att dra ut och fiska lite borre.Men vädret är ju som det brukar va,uselt!

2008-07-20 @ 15:48:12
Postat av: Micke.S

Värmarn:

Hör av dig så kan vi ta en tur...:)

/Micke.S

2008-07-23 @ 14:11:09
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: thfehg

men fan va du ljuger......det är nån som drar i fisken i fenan så den blir tyngre

2008-07-31 @ 12:35:16
Postat av: Micke.S

Det skulle man ju kunna tro med tanke på bilden men det var lillgrabben som tog bilden sent på kvällen när jag kom in från sjön.

/Micke.S

2008-07-31 @ 16:38:48
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0