Vinter premiär på Rämen

Idag sista dagen på denna frivecka blev det äntligen dags för vinterfiske för första gången denna
vinter.Efter inköp av fiskekort var det mot Rämen vi styrde kosan Esa och Jag.Väl framme vid sjön mötte vi Jari som inte kunde hålla sig utan tagit ledigt från jobbet för att följa med på fisketur .Fisket gick väl sisådär dom var på och stötte men ville inte fastna ordentligt . Vi fick upp fyra öringar som vi satte tillbaka,alla på 3-4 hg.(Om nu inte Jari fick någon storöring efter att vi åkt hem).
(somliga har det bra och bor ju nästan i sjön).

Kommentarer
Postat av: Jari Rydberg

Vet inte om jag kan hålla med dig, det är både på gott och ont att bo nära en sjö. Har fått en arm och axel inflamerad pga allt fiskande :)

<

2008-01-17 @ 10:14:04
Postat av: Gubben

Då var det troligen er två jag siktade när jag var på väg hem från skogsrundan med jyckarna... nästa gång ska jag stanna och hälsa.

2008-01-17 @ 15:56:48
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Micke.S

Det måste du göra,så kanske man kan få lite tips
om var storöringarna håller till.Har du fått någon sik på Rämen någon gång (pimpel)?Det skulle vara kul.
/Micke.S

2008-01-18 @ 10:40:21
URL: http://fiskeborlange.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0